معاون عمرانی استاندار یزد:
معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به اینکه باید تمام ساختمان‌ها طبق استانداردها ساخته شوند، گفت: ساختمان بیمارستان رهنمون یزد خلاف قوانین جاری کشور است.
کد خبر: ۳۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 13 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدرضا سیدحسینی در نشست کارگروه ثبت جهانی بافت تاریخی یزد که با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، اظهار داشت: وقتی بافت تاریخی به ثبت آثار ملی رسید، یکی از مختصاتش این بود که برای حفظ و حراست از آن پشتوانه قانونی پیدا شود.

معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به اینکه متاسفانه خیلی به این قانون و مختصات آن توجه صورت نگرفته، گفت: متاسفانه بیمارستان رهنمون در یزد بر خلاف قوانین جاری کشور ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید حدود، ارتفاع و نوع معماری استاندارد در ساخت و سازهای استان یزد لحاظ شود، خاطرنشان کرد: در این راستا نه ضوابط شهری و نه ضوابط قانونی جاری کشور در ساخت این بیمارستان مدنظر قرار نگرفته است.

سیدحسینی به اهمیت توجه به کاربری ساختمان‌های موجود در بافت تاریخی یزد اشاره کرد و ادامه داد: بافت تاریخی ما همچون مابقی نقاط شهر طرح تفصیلی دارد.

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: اگر بقیه شهر هم با این ضوابط همراه باشد که هر کسی هر کاری دلش خواست انجام ندهد، شهری بسیار زیبا و اصولی ‌داشتیم.

وی با اشاره به برخی توسعه‌های غیر مجاز در بافت تاریخی و اینکه ممکن است برخی افراد برای سودجویی و منافع شخصی اقدام به تخریب این بافت ارزشمند کنند، عنوان کرد: از نهادهای فرهنگی و دینی توقع نداریم اقدام به تخریب بافت تاریخی و فرهنگی شهر یزد و توسعه غیرقانونی در این بافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار