با آغاز نشست‌های کمیسیون‌های تخصصی، اجلاس شهرداران و شوراهای اسلامی کشور به طور رسمی در شیراز کلید خورد.
کد خبر: ۳۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ 13 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجمع شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی کشور با محوریت بررسی 15 راهبرد و پیشنهاداتی که قرار است برای تدوین برنامه ششم توسعه ارائه شود، آغاز شد.

بر این اساس، دستور کارهای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شامل تفکیک امور ملی و محلی، توانمندسازی مدیریت‌های محلی، مدیریت آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی و انضباط اجتماعی است.

کمیسیون سلامت، بهداشت و محیط‌زیست مجمع، محورهایی از قبیل آلودگی‌ها و محیط‌زیست شهری، مدیریت پسماند و مدیریت بحران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پایدارسازی نظام مالی شهرداری‌ها، تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها، تاسیس صندوق مشترک عمران شهری و مدیریت هوشمند شهری در دستور کار کمیسیون حقوقی و اقتصادی مجمع قرار دارد.

کمیسیون عمران و توسعه شهری نیز امروز چهار محور را به بحث گذاشته که شامل توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل عمومی، اصلاح رویکردهای تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی، احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده و حفظ اراضی، انتقال پادگان‌ها و زندان‌ها به خارج از شهرها است.

این اجلاس با حضور 31 شهرداری و شورای اسلامی شهر، بالاترین مجمع تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود و با برگزاری آن، برای نخستین بار در تدوین برنامه‌های پنج‌ساله کشور، مدیریت شهری پیشنهادات مشخص خود را ارائه می‌کند و مقرر شده که در برنامه ششم توسعه یک فصل ویژه به مباحث شهری اختصاص داده شود.

12 سال است که اجلاس شهرداران و شورای اسلامی تشکیل و در طی این 12 سال، 51 نشست برگزار شده است.فردا روسای کمیسیون‌ها نتایج نهایی بررسی محورهای مورد بحث را که در قالب دو پش‌نویس تهیه و تدوین شده در قالب بیانیه‌ای عمومی اعلام خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار