با توجه به وضعیت نابسامان در نظارت بر پروژه های جاده ای خرامه و بلاتکلیفی در تخصیص اعتبار به پروژه های این شهرستان، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه راهها، معاون برنامه ریزی و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی به خرامه سفر می کنند.
کد خبر: ۳۴۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 19 December 2016
تابناک فارس به نقل از صدای خرامه: کار گروه حمل و نقل با دعوت از وزیر راه و شهرسازی جهت استماع گزارش عملکرد بودجه سال 1395 وزارت راه و شهرسازی و اهداف مدنظر برای سال 1396 در حوزه‌های حمل و نقل و زمین و مسکن، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی را دور هم جمع کرد.

در این جلسه که به منظور پاسخگویی به سؤالات تعدادی از نمایندگان هم تشکیل شده بود، داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: سوال اول من این است که چرا وزارت راه و شهرسازی که پروژه های خود را به پیمانکاران می سپارد بر کیفیت انجام این پروژه ها نظارت چندانی ندارد؟

وی افزود: به طور مثال مواردی وجود دارد که جاده ای در شرف تحویل و افتتاح می باشد ولی هیچ یک از اصول اولیه اعم از طول و عرض مسیر و یا وضعیت شیب بندی و تسطیح مسیر و سایر موارد در آن رعایت نشده و ناظر مربوطه نظارت چندانی بر پروژه نداشته است که این امر حتی برای کارشناسان راه و شهرسازی هم قابل قبول نیست پس برنامه نظارتی وزارت راه و شهرسازی برای نظارت بر کار پیمانکاران چیست؟

اسماعیلی با مطرح کردن سوال دوم خود که معیار و ملاک شما در تخصیص اعتبار به پروژه های در حال اجرا چیست و از چه اصولی تبعیت می کنید ادامه داد: به عنوان مثال چرا در پروژه جاده خرامه – نی‌ریز  وزارت راه و شهر سازی که بایستی 60 درصد از هزینه احداث جاده را بپردازد با گذشت حدود دو سال از شروع عملیات راه سازی از پرداخت سهم خود امتناع می ورزد و سبب کندی در پیشرفت اجرای کار شده است در حالی که طرف مقابل که ایمیدرو می باشد تمام سهم خود را پرداخت کرده است؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: همچنین در احداث جاده ترانزیتی بندرعباس - خاوران - خرامه - سعادت شهر- اصفهان که یک طرح ملی است و اعتبار آن در سفر استانی هیئت دولت مصوب گردیده و قرار بوده بخشی از این مسیر تا پایان امسال به بهره برداری برسد با وجود پیگیری های مستمر ما، به حال خود رها شده است و وزارت راه و شهرسازی توجهی به آن ندارد؟

وی ضمن ابراز ناراحتی از برخی جاده های روستایی بیان داشت: ما همین مصیبت را در راههای روستایی حوزه انتخابیه نیز داریم به عنوان مثال با وجود اینکه اعتبار تعریض و بهسازی  این راهها  در ماده 180 پیش بینی شده بود ولی اداره کل راه و شهر سازی، سهم شهرستان خرامه را بابت کارکرد پیمانکار در شهرستان های دیگر پرداخت کرده است و در شهرستان خرامه هیچ اقدامی در زمینه راههای روستایی صورت نگرفته است که این نمونه بارز بی عدالتی در توزیع اعتبارات از طرف اداره کل راه و شهرسازی می باشد، بنده از شما خواستار پاسخ گویی به این سوالات که از مطالبات به حق مردم می است می باشم.

اسماعیلی در پایان با بیان این نکته که استان فارس به یک موش آزمایشگاهی تبدیل شده گفت: خیلی راحت مدیر کل استان را بر می دارید و جای دیگر منصوب می کنید و اداره کل راه و شهرسازی همچنان با یک سرپرست اداره می شود، آقای دکتر ای کاش زمانی که می خواستید مدیرکل استان فارس را عوض کنید اول یکی را پیدا می کردید که بیاید مدیر کل بشود بعد همزمان جابه می کردید چرا باید این اتفاق بیفتد که در وزارت راه هرکسی شعار خودش را بدهد و هر کسی کار خودش را انجام دهد.  

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پایان این جلسه دستور داد که در اولین تعطیلات مجلس، امیر امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، خیراله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و علیرضا محفوظی معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس این وزارت خانه به همراه نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس جهت بررسی مسائل مطرح شده به شهرستان خرامه سفر کرده و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار