کد خبر: ۳۴۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 19 December 2016
به گزارش تابناک یزد، یزد در مرحله منطقه‌ای مسابقات قران کریم قوه قضاییه با کسب رتبه‌های اول تا سوم در بسیاری از رشته‌ها، حائز رتبه برتر شد.
"محمدرضا عرشيان" معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در اين رابطه افزود: این مسابقات به میزبانی استان هرمزگان و با شرکت نفرات برتر رشته‌های مختلف قران کریم از استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به عنوان منطقه پنج كشور برگزار شد.

وي با بیان این که برنامه معاونت فرهنگی قوه قضاییه، فراگیر کردن قران و زمینه سازی بهره مندی بیشتر کارکنان دستگاه قضایی از تعالیم انسان ساز این کتاب آسمانی است، اظهار كرد: در یک برنامه جامع، این مسابقات در مراحل شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری و در رده‌های مختلف سنی از نونهالان چهار ساله تا کارکنان بازنشسته دستگاه قضایی و با حضور کارکنان و خانواده‌ها‌ از دادگستری‌ها، دستگاه‌های وابسته به قوه قضاییه، شوراهای حل اختلاف برگزار می‌شود.

عرشيان با اشاره به این که این مسابقات در پنج رشته قرائت، ترتیل، حفظ، درک مفاهیم و حفظ موضوعی و در دو بخش کارکنان و خانواده‌ها برگزار شد، عنوان كرد: استان یزد با کسب 11 رتبه اول، 8 رتبه دوم و 4 رتبه سوم و مجموع 23 نفر حائز مقام‌های اول تا سوم، مقام برتر این مسابقات را کسب کرد و بعد از استان یزد، استان کرمان با مجموع 14 نفر حائز رتبه های اول تا سوم و استان خرسان جنوبی با مجموع 8 نفر حائز رتبه ، مقام های بعدی را کسب کردند.

معاون فرهنگي  دادگستری استان در پايان نيز خاطرنشان کرد: مرحله سراسری این مسابقات، اسفند ماه سال جاری در استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد .

گفتني است؛ در این مسابقات "عباس بیگی" در رشته قرائت برادران حائز رتبه دوم، "لیلا محمدی" در رشته قرائت خواهران حائز رتبه اول و "سجاد ستّار" در رده قرائت نونهالان به مقام دوم رسید.

در رشته‌ي ترتیل، "محمدرضا رحیمی" و "محمد مهدی گلوردی" به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند و "محمد صادق دهقانی" حائز رتبه اول در رده سنی نونهالان گردید.

در حفظ پنج جزء قران کریم، "محمدمجید عرشیان" حائز رتبه دوم و "مهدیه سادات خواجه افضلی" در بخش خواهران حائز رتبه سوم شدند و "حامد برزگر" و "الناز نتیجه العلما" در بخش نونهالان رتبه های اول را کسب کردند.

در حفظ 10جزء، "ابراهیم ربانی" مقاوم اول و در بخش خواهران، "طیبه فلاح مهرجردی" حائز رتبه دوم و "محمدرسول حسن پور" در رده سنی نونهالان به مقام اول رسید.

در حفظ 15 جزء، "مریم خراسانی" رتبه اول و "زهرا فلاح" به رتبه دوم رسید و در حفظ 20 جزء نیز "زهرا رحیمی" حائز رتبه نخست شد و  در حفظ کل قران کریم ، "عباس فلاح یخدانی" به رتبه نخست نائل شد .

در رشته حفظ موضوعی قران کریم رتبه نخست به "فاطمه السادات هاشمی" رسید و رتبه های دوم و سوم این رشته را نیز به ترتیب به |"سید محمدمهدی دهقان نیری" و "اعظم زارع" کسب کردند .

در رشته درک مفاهیم نیز "رحمت الله خلیلی" و "محمدرضا رحیمی" به ترتیب رتبه های اول و دوم را کسب کردند و رتبه پنجم این رشته نیز به "سید محسن سالاری فرد" رسید .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار