مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: آزمون و بازرسی از تمام نازل های عرضه سوخت مایع،اعم از بنزین سوپر و معمولی،نفت سفید و نفت گاز درنقاط مختلف این استان در حال اجراست.
کد خبر: ۳۴۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 14 December 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدحسین ماجدی اردکانی در جلسه کمیته فنی اندازه شناسی،اوزان و مقیاس های اداره کل و با حضور مسئولان و کارشناسان ذیربط گفت: در راستای اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری بخش تصدی‌گری‌های دولتی، با هماهنگی و همکاری شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران و بازرسان اداره کل استاندارد، این بازرسی‌ها انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه طبق ماده 14از ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش موضوع بند 7 ماده 20 قانون استاندارد،کنترل نازل های عرضه سوخت مایع مشمول مقررات استاندارد اجباری است.
مدیرکل اداره ا ستاندارد استان یزد اضافه کرد:این اقدام با هدف نظارت و کنترل هر چه بهتر نازل‌های عرضه سوخت مایع ،به منظور اندازه فروشی وبا همکاری آزمایشگاههای همکار تایید صلاحیت شده و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان انجام می شود.
ماجدی با اشاره به نقش و جایگاه غیر قابل انکار استاندارد در زندگی امروزی و اهمیت و دخالت آن در ابعاد مختلف زندگی گفت: اندازه شناسی، صحت و کنترل اوزان و مقیاس ها و بررسی دقت عملکرد وسایل سنجش مانند نازل‌های عرضه سوخت مایع در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و توزیع کنندگان، طبق بند هفت از ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه، به عنوان یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران بصورت ماهانه و فصلی از سوی کارشناسان مراکز گفته شده و به طور مدام و مستمر در سطح استان انجام می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار