جلسه رأی‌گیری استیضاح شهردار لامرد با شکست اصولگرایان به پایان رسید و حسین شبانی نژاد از ساختمان سرخ شورا راهی ساختمان زرد شهرداری شد.
کد خبر: ۳۴۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 11 December 2016
به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، پس از برگزاری جلسه طرح سؤال از شهردار لامرد نیز در شب گذشته جلسه رأی‌گیری استیضاح شهردار لامرد با حضور 7 عضو شورای اسلامی شهر برگزار شد.

حسین شبانی نژاد در جلسه قبلی شورای شهر که با موضوع طرح سؤال برگزار شد به ساختمان سرخ شورای شهر لامرد رفت تا پاسخگوی اعضای شورا باشد و شهردار لامرد که 19 سؤال از سوی اعضای شورا به‌صورت کتبی به او ابلاغ‌شده بود به آنان جواب کامل و روشن داد و اما این پایان کار استیضاح نبود.

استیضاح حق قانونی شورای اسلامی شهر است و مطابق ماده ۷۳ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به‌صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به‌صورت سؤال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سؤال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف مدت ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سؤالات است.

چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع‌کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به‌صورت استیضاح که حداقل به امضای یک‌سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود.

فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ده روز خواهد بود. شورا پس از طرح سؤال یا سؤالات و جواب شهردار رأی موافق یا مخالف خواهد داد. درصورتی‌که شورا با اکثریت دوسوم کل اعضا رأی مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورای شهر انتخاب خواهد شد.

طبق قانون شوراها؛ رسمیت یافتن جلسات شورا و استیضاح شهردار لامرد با ۵ نفر یا ۵ رأی خواهد بود و شب گذشته پایان دور دوم استیضاح بود و اصولگرایان لامرد با شکست روبرو شدند و حسین شبانی نژاد که در لبه پرتگاه قرار داشت با دریافت 4رأی موافق و 3 رأی مخالف استیضاح، جان سالم به در برد.

اما سخنانی که امروز نتیجه جلسه استیضاح شهردار لامرد را در دوره سوم مشخص کرد نیز سخنان ابوالحسن کشاورز در جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه سال سوم بود که جناح اصولگرایان و هیئت‌رئیسه جدید را مورد خطاب و هشدار داد و گفت: «قطعاً تصمیمات شورا با ۴ رأی تصویب می‌شود اما بعضی چیز‌ها با ۵ رأی مشخص خواهد شد و قطعاً ما هم می‌توانیم یک نقشی داشته باشیم و شورا با مشکل بزرگی مواجه خواهد شد و قطعاً این اتفاق رخ داده است»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار