رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران، درآمد نفتی کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون را یک هزار و 100 میلیارد دلار برشمرد و گفت: از این درآمد هنگفت که 600 میلیارد دلار آن در دولت قبل به دست آمده به شکل مطلوب در بخش سرمایه گذاری مولد اقتصادی استفاده نشده است.
کد خبر: ۳۴۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 08 December 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: بهرام شکوری چهارشنبه در نشست تخصصی کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی شیراز افزود: در مجموع می توان گفت که در کشور ما از سرمایه گذاری و سرمایه گذار آنگونه که باید حمایت نشده است.
او ادامه داد: امروز بسیاری از کشورها به دنبال ارتقای تولید و کاهش مالیات برای رونق رشد اقتصادی هستند و در کشور ما نیز اگر دولت به دنبال افزایش درآمدهای مالیاتی است باید کاهش نرخ مالیاتی در بخش تولید را مد نظر قرار دهد.
شکوری گفت: در دنیا بیشترین حمایت ها از تولید و صنایع می شود و نوآوری و دانش روز و معافیت مالیاتی برای تولید کننده مد نظر قرار می گیرد اما در کشور ما شاهد هستیم که بیشترین فشارها به صنایع و تولید وارد می شود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم ورود مناسب و برنامه ریزی شده به بخش معدن اظهار کرد: اگر این اتفاق روی ندهد این بخش که یکی از حلقه های زنجیره تولید است همچنان مهجور خواهد ماند و در آینده نه چندان دور مجبور خواهیم شد که مواد معدنی را به کشور وارد کنیم.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در کشور هنوز به مرحله اجرایی نرسیده گفت: این مهم امروز در مرحله حرف و شعار باقی مانده و اجرایی نشده است.
شکوری افزود: در سه استان آذربایجان شرقی، کرمان و چهارمحال وبختیاری هم که به عنوان الگوی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی معرفی شده بودند در عمل اتفاق خاصی روی نداده است.
او گفت: در اقتصاد مقاومتی اصل بر درون زا و برن گرا بودن است اما طی سه دهه گذشته ما تنها استراتژی درون گرایی را دنبال کرده‌ ایم و از توسعه صادرات که نقش اساسی در رشد اقتصادی دارد غافل بوده ایم.
وی ادامه داد: امروز ما در کشور بیش از هرچیز نیازمند اجرای طرح های آمایش سرزمین و شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها با هدف هدایت سرمایه گذاری ها هستیم که یکی از نیازها سرمایه گذاری در حوزه نفت و پتروشیمی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار