معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: نبود نگرش پژوهشی در جامعه و به ویژه در مجموعه اداری مهمترین مشکل حوزه پژوهش و فنآوری است.
کد خبر: ۳۴۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱ 08 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، علیرضا شجاعی به مناسبت هفته پژوهش و فنآوری در نشست خبری تاکید کرد: نوع برخوردهای کنونی در مجموعه اداری در جامعه ،پژوهشی نیست و هنگام بروز یک مشکل فقط به دنبال مقصر می گردیم.
وی افزود: برای رفع این مشکل در جامعه باید افراد خبره، توانمند و کارشناس در این خصوصی تحقیق و پژوهش کنند.
شجاعی تصریح کرد: وجود همین نگرش ها و رفتارهای باعث ایجاد فاصله و خلأ بین مجموعه اداری و دانشگاه ها شده است.
وی یادآور شد: برای رفع حلقه مفقوده ارتباط میان دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی باید روحیه کاوشگری و جستجوگری در مجموعه اداری نهادینه شود.
مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری به اهمیت و ضرورت تقویت نگرش ها و ذهنیت ها در جامعه اشاره و اظهار کرد: به همین منظور در سه سال گذشته کارگاه های آموزشی علمی فراوانی با هدف ارتقای قدرت تحلیل، افزایش روحیه جستجوگری و رشد استفاده از ظرفیت های علمی برای رفع مشکلات موجود در استان برگزار شده است.
وی گفت: افزایش اعتماد به نفس در مدیران و کارشناسان و همچنین عملیاتی کردن دانش تولیدی در دانشگاه ها یکی از مهمترین راه های دستیابی به موفقیت های علمی محسوب می شود.
شجاعی تاکید کرد: به همین منظور امسال پنج کارگاه آموزشی رایگان با حضور اساتید ملی در مرکز چهارمحال و بختیاری برگزاری خواهد شد.
وی افزود: در این کارگاه ها آموزش های لازم در حوزه بهبود فضای اداری و برنامه ریزی به منظور ارتقای شاخص های بخش های مختلف به مدت 20 ساعت به مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی ارائه می شود.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عناوین قابل ارائه در این کارگاه های آموزشی شامل 'از اغتشاش تا انضباط فکری'، 'تحلیل رابطه نظام اداری و توسعه در ایران'، 'تحقیق و توسعه و چشم انداز آن در اقتصاد ایران'، 'اقتصاد پژوهش و پژوهش اقتصادی' و 'مدیریت دانش در سازمان ها' است.
وی یادآور شد: امیدوارست با برگزاری این دوره های آموزشی بتوان نیروی انسانی موجود در دستگاه های اجرایی را به منبع و سرمایه انسانی تبدیل کرد.
شجاعی یک درصد اعتبار اختصاصی ویژه انجام فعالیت های پژوهشی در دستگاه های اجرایی را بسیار ناچیز دانست و اظهار کرد: اکنون بسیاری از شرکت های تجاری دنیا تا 10 درصد بودجه خود را برای انجام فعالیت های پزوهشی اختصاص می دهند.
وی گفت: انجام تحقیقات و فعالیت های پژوهشی در بخش های دولتی و خصوصی باید به گونه ای صورت گیرد که بتوان از آن در رفع مشکلات موجود بهره گیری کرد.
هفته آخر آذر به نام هفته پژوهش و فنآوری و 25 آذر به نام روز پژوهش و فنآوری نامگذاری شده است.
برنامه های این هفته در چهارمحال و بختیاری 16 تا 20 آذر برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار