مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز با اشاره به طولی بودن شهر شیراز گفت: با اتمام خط یک مترو، مشکلات ترافیکی محور طولی شهر شیراز پوشش داده می‌شود.
کد خبر: ۳۳۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 05 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: اسدالله حاجی زمانی عصر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های مترو اظهار داشت: شیراز شهری طولی است و در یک مسیر شرقی به غربی امتدادیافته که با بهره‌برداری و اتمام خط یک مترو، اصلی‌ترین مشکلات ترافیکی این شهر برطرف می‌شود.

وی افزود: 12 ایستگاه فاز دوم قطار شهری در دست احداث هستند که بسیاری در شرف اتمام بوده و بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حاجی زمانی کمبود اعتبار برای خرید رام‌های قطار را مشکل پیش روی راه‌اندازی فازهای بعدی قطار شهری دانست و ادامه داد: برای شروع مسافرگیری در فاز دوم خط یک حداقل چهار قطار نیاز است که قیمت هر قطار بیش از 70 میلیارد تومان است و باید با همراهی و همدلی مسئولان شورا، شهرداری، استانداری و وزارت کشور این اعتبار را تأمین کنیم.

مدیرعامل قطار شهری شیراز تصریح کرد: افتتاح کامل متروی شیراز در فاز دوم خط یک 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما در صورت تأمین اعتبار 215 میلیارد تومانی امکان آغاز بهره‌برداری وجود دارد.

حاجی زمانی ابراز داشت: در صورت عدم تخصیص اعتبار برای خرید قطار تا دهه فجر سال جاری تنها سه کیلومتر از مسافت 14 کیلومتری فاز دوم خط یک شامل میدان نمازی تا میدان زند قابل‌ افتتاح خواهد بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز بیان کرد: بهره‌برداری از مترو در مسیر سه کیلومتری نمازی تا چهارراه زند تأثیر زیادی در کاهش ترافیک دارد چنانکه در اوج ترافیک شهروندان باید تا 45 دقیقه برای طی این مسیر معطل شوند که با مترو در چند دقیقه قابل تردد است.

وی فاز دوم مترو را شامل 20 طرح عمرانی دانست و گفت: در این محدوده 14 کیلومتری بالغ‌بر 2 هزار نفر (مستقیم و غیرمستقیم) در حال فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار