دبیر اجرایی همایش بین المللی سرمایه گذاری در گردشگری گفت : بیشترین مشتری خارجی برای سرمایه گذاری و هتل سازی شهرهای توریستی تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و همدان است .
کد خبر: ۳۳۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 04 December 2016
حیدر ابراهیمبای سلامی در خصوص نتایج همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گردشگری ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : این همایش سرمایه‌گذاری در نوع خود متفاوت از همایش‌هایی بود که در کشور برگزار می‌شد چرا که اولین بار بود مسئولان بلندپایه کشور از معاون اول رئیس‌جمهور تا وزرا و رؤسای سازمانها در مقابل سرمایه‌گذاران خارجی به ابهاماتشان پاسخ می‌دادند .
وی افزود : در این همایش بین‌المللی 8 شرکت سؤالات خود را مطرح کردند که یک مجمع اقتصادی جدید بود و وزرا ، رئیس کل بانک مرکزی ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و رئیس سازمان تأمین اجتماعی به این پرسش‌ها پاسخ دادند . دبیر اجرایی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در گردشگری با بیان اینکه آمار شرکت‌کنندگان در این همایش بیش از انتظار بود گفت : شرکت‌کنندگان خارجی 68 نفر از 32 شرکت و 18 کشور بودند .
ابراهیمبای سلامی در خصوص پنل فرصت‌های سرمایه‌گذاری تصریح کرد : در این پنل که پروژه‌های مشخص با نقشه و حتی طرح‌های توجیه اقتصادی ارائه شده بود برای پروژه‌های 100 هتل 100 کسب و کار سرمایه‌گذاران متعددی اعلام آمادگی کردند ، پروژه‌های تهران ، شیراز ، همدان ، اصفهان ، تبریز و یزد برایشان جالب بود و شرکت‌های بزرگ جهان مثل اکور ، بوئیک ، رودا و اسکوت و بقیه شرکت‌ها درباره پروژه‌ها مشارکت داشتند . وی با بیان اینکه در این همایش اعلام شد که در پروژه‌های گردشگری 5 تا 13 سال معافیت مالیاتی بر حسب موقعیت پروژه‌ها وجود دارد ، گفت : سرمایه‌گذاران خارجی که ارزی را وارد ایران می‌کنند هم ارز را به نرخ بازار معامله می‌کنند و دیگر نرخ ارز دولتی برای سرمایه‌گذاران مطرح نیست که خود این موضوع ، 15 درصد تفاوت قیمت را ایجاد می‌کند که تشویق خوبی برای توسعه پروژه‌های گردشگری است .
مدیر عامل هگتا در خصوص طرح 100 هتل 100 کسب و کار نیز تصریح کرد : سرمایه‌گذاران ضمن استقبال از این طرح ، این طرح را انقلاب اقتصادی و یک فرصت ذی‌قیمت برای نگاه به سرمایه‌گذاری در گستره ایران و آمایش سرزمین عنوان کردند البته هدف خود ما نیز علاوه بر توسعه گردشگری در این طرح ، توسعه عدالت اجتماعی و فقرزدایی بوده است . ابراهیمبای سلامی درباره امضای قرارداد با شرکت اکور فرانسه برای توسعه هتل‌های هما نیز گفت : تفاهم‌نامه با اکور امضا شده اما قراردادها هنوز باقی مانده است علاوه بر اکور ، مذاکراتی با شرکت وینسی برای هتل‌ همای اصفهان و مشهد و مذاکراتی برای یزد ، شیراز و رشت انجام شده است .
وی در پاسخ به اینکه بیشترین رغبت سرمایه‌گذاران خارجی برای هتل سازی در کدام شهرهای کشور است ، اظهار داشت : بیشترین شرکت‌هایی که رغبت بالایی برای سرمایه‌گذاری در گردشگری و هتل‌سازی در ایران دارند شرکت‌هایی هستند که طی 2 یا 3 سال گذشته سفرهایی را به ایران داشته‌اند و مذاکراتی انجام داده‌اند ، بیشترین مشتری سرمایه‌گذاری برای هتل سازی در ایران برای شهرهای توریست پذیری چون تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و همدان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار