معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: در دو سال گذشته بر اثر تصادفات رانندگی 50 درصد به تعداد معلولان شیراز اضافه شده‌ است.
کد خبر: ۳۳۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 03 December 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:ناصر شمس بعدازظهر امروز در همایش روز جهانی معلولین در سخنانی اظهار داشت: با افزوده شدن 2 هزار و 700 معلول جدید به شهر شیراز براثر سانحه رانندگی، ارائه خدمات‌رسانی به جامعه هدف بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توجه به فرهنگ راهنمایی و رانندگی، حمل‌ونقل ایمن و پاک مهم‌ترین عامل کاهش معلولیت ناشی از سانحه رانندگی است، افزود: احداث 50 پل عابر پیاده به‌صورت رمپی برای معلولان در سال گذشته، راه‌اندازی 100 رمپ برای تقاطع غیرهمسطح از جمله فعالیت‌های شهرداری بوده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: شناسایی 120 نقطه حادثه‌خیز، خط‌کشی، نصب تابلو و نیز ورود 50 اتوبوس جدید که در آن رمپ لحاظ شده ازجمله عملکردهای این نهاد در سال جاری است.

شمس تصریح کرد: تا پایان سال جاری 285 اتوبوس جدید با رمپ برای معلولان به ناوگان حمل‌ونقل افزوده می‌شود و همچنین رونمایی از دستگاه مجهز به رمپ اتوماتیک معلولان و نصب دوربین هوشمند در خیابان‌ها نیز موردتوجه شهرداری است.

وی بیان داشت: در سال گذشته در بلوار رحمت شیراز شاهد 38 کشته و 316 معلول ناشی از تصادف بوده‌ایم که با تلاش‌های انجام‌شده و رعایت کنترل سرعت این رقم در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار