تحقیقات نشان داده است، تغذیه نقش اساسی و حیاتی در حفظ سلامت پوست دارد.
کد خبر: ۳۳۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ 03 December 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:یاسمین فتحی کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: مواد مغذی موجود در مواد غذایی، پوست را از آسیب در برابر خورشید محافظت می کند، کمبود یک سری از مواد مغذی باعث می شود که پوست خشک شود یا بهبودی زخم های پوستی، دیرتر صورت گیرد.
فتحی اظهار داشت: آووکادو، دارای ویتامین ای و اسید چرب تک غیر اشباع است.
وی افزود: آووکادو، باعث حفظ ساختار پوست شده و در درمان آکنه، آسیب های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، تبخال و بهبود زخم های پوستی مفید است.
فتحی ادامه داد: مرکبات به دلیل داشتن ویتامین ث از راه نگهداری ساختار کلاژن پوست، باعث پیشگیری از پیر شدن، شل شدن و چروک شدن پوست می شوند.
او بیان کرد: با توجه به وجود روی، پروتئین، اسیدهای چرب امگا 6 و ویتامین E در مغز آفتابگردان، این مغز در درمان خشکی پوست، اگزما، پوسته پوسته شدن پوست و همچنین برای بسته نگه داشتن منفذهای پوست، مفید است.
فتحی خاطر نشان کرد: سیب زمینی شیرین دارای بتاکاروتن و ویتامین ای است و این ماده خوراکی در بهبود زخم و بریدگی ها و بهبود جای زخم (اسکار) و آکنه مفید است و از آسیب پوست در برابر نور خورشید، محافظت می کند.
کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه تصریح کرد: هویج به دلیل داشتن بتاکاروتن، در درمان آکنه، بریدگی ها و آفتاب سوختگی موثر است.
وی مصرف ماهی های روغنی دارای اسید های چرب ضروری را در کاهش التهاب مفید دانست و افزود: این ماهی ها برای درمان پوست های خشک و پسوریازیس کاربرد دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار