پرسشگری طرح پیمایش وضعیت سلامت کودکان از 16 آذر ماه در استان فارس آغاز می شود.
کد خبر: ۳۳۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶ 03 December 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر محسن مقدمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این طرح پیمایش با ارزیابی وضعیت سلامت کودکان در زمینه های تغذیه با شیرمادر در 24 ساعت نخست تولد، تغذیه انحصاری با شیرمادر در 6 ماهگی، تغذیه کودکان 6 ماهه تا  2 ساله، تعیین اختلالات تکاملی در کودکان زیر 60 ماه، شیوع اختلال رشد، شاخص های آنتروپومتریک در بدو تولد، پوشش واکسیناسیون، تعیین سبک زندگی، وضعیت دسترسی به خدمات، شیوع سوء رفتار در کودکان، میزان مرگ و میر کودکان صفر تا 59 ماهه، شیوع سوانح، حوادث و بهداشت دهان و دندان، به اجرا در می آید.
مقدمی افزود: گروه کودکان سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی، با همکاری هیات علمی گروه آمار و اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت، واحد HSR معاونت بهداشتی و استادان گروه کودکان، اقدام به طراحی و اجرای این طرح با هدف طراحی و ارائه الگوی کشوری با رویکرد ارتقاء و بهبود برنامه های سلامت کودکان زیر 6 سال، کرده است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح بزرگ، از 145 پرسشگر منتخب از 31 شبکه بهداشتی و درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و زایشگاه بیمارستان ها، استفاده می شود.
مقدمی بیان کرد: پرسشگری این طرح، در مناطق شهری و روستایی تمامی شبکه ها و بیمارستان های زیر پوشش به مرحله اجرا در می آید تا با دستیابی به داده های آماری حاصل از آن، امکان ارتقای سلامت کودکان در فارس را فراهم کنیم.
او خاطر نشان کرد: در قسمتی از این طرح بزرگ، پرسشگران دارای کارت شناسایی از دانشگاه علوم پزشکی، به درب منازل در مناطق شهری و روستایی مراجعه می کنند و با تکمیل پرسشنامه های مربوطه، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار