کد خبر: ۳۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۷ 08 February 2015
معاون اداری مالی شهردار شیراز گفت: کاهش نزدیک به 50 درصدی آمار صدور پروانه ساختمانی سال سختی را برای شهرداری شیراز رقم‌ زده است.

محمدحسن اسدی بعدازظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال صدور پروانه ساختمانی در شیراز به سبب رکود ساخت‌وسازها در مقایسه با سال گذشته از نظر تعداد و متراژ به کمتر از نصف رسیده کهمشکلاتی را برای شهرداری این شهر ایجاد کرد.

وی گفت: در شرایط کنونیو با توجه به اینکه 350 هزار قبض عوارض نوسازی و خودرو را تحویل شهروندان داده‌ایم، از شهروندان درخواست مشارکت در این موضوع و پرداخت عوارض تا 10 اسفندماه را داریم.

این مسئول یادآور شد: پاداش خوش‌حسابی شهروندان در پرداخت عوارض مشمول 25 درصد تخفیف خوش‌حسابی و شرکت در قرعه‌کشی جوایز مالی مانند چند دستگاه لوازم‌خانگی، سکه‌های بهار آزادی و جوایز نقدی خواهد شد.

اسدی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز نسبت به مؤدیان، عوارض را قسط‌بندی می‌کندکه در صورت تأخیر در پرداخت آن، شامل جریمه می‌شوند و کسانی که در این مورد چک برگشتی دارند اگر تا 28 اسفند اصل بدهی را بپردازند از جریمه معاف می‌شوند.

وی بابیان اینکه شهرداری شیراز از بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی سال جاری خود تاکنون یک‌هزار و 451 میلیارد تومان را محقق کرده است، گفت: این مقدار شامل 66 درصد از کل بودجه است که امید می‌رود تا پایان سال، کل بودجه به مصرف برسد.

معاون شهردار شیرازیادآور شد: شورای شهر برای امسال شیراز یک بودجه 2 هزار و 600 میلیارد تومانی را در نظر گرفته است که باید تا دو سه هفته آینده این بودجه نهایی شود.

اسدی افزود: 82 درصد از بودجه سال 94 شهرداری شیراز عمرانی و مابقی به امور جاری و خدمات شهری اختصاص می‌یابد.

وی همچنین بیان کرد: با موافقت بانک مرکزی 290 میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری شیراز برای سال 93 در اسفند ماه امسالمنتشر و صرف 10 پروژه عمرانی می‌شود.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: با توجه به افزایش هزینه‌ها، بانک مرکزی اجازه داده است که 20 درصد از پروژه‌های مشارکتی سال 90 شهرداری شیراز پیش‌فروش شود.

وی با پیش‌بینی افزایش عوارض سال آینده بین 20 تا 25 درصد گفت: شهرداری به دلیل عقب‌ماندگی پروژه‌های فضای سبز شهری، در سال آینده اولویت را به توسعه پارک‌ها و فضای سبز در شیراز خواهد داد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار