مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی بر تلاش برای توانمندسازی کارآفرینان در آذربایجان غربی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 11 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر قلی‌پور در جلسه بررسی طرح‌‌های کارآفرینی که در سالن جلسات این اداره تشکیل شد، اظهار داشت: اهتمام جدی برای مهارت آموزی و توانمندسازی کارآفرینان شکل گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح تامین مالی خرد و تشکیل گروه‌های همیار یکی‌ از مهم‌ترین راهکارهای موجود برای ایجاد اشتغال است.

قلی‌پور با اشاره به اینکه باید در راستای توانمندسازی کارآفرینان و فعالان در زمینه مشاغل خانگی گام برداشته شود، افزود: از طریق انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌های مختلف برای ایجاد اشتغال گام برداشته می‌شود.

وی خوشه‌بندی مشاغل خانگی را از هر جهت حائز اهمیت دانست، گفت: امروزه برندها، شبکه‌ها و خوشه‌ها در بازار کار از موفقیت‌های بیشتری برخوردار می‌شوند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این صندوق با الهام گرفتن از تعالیم عالی دین مبین اسلام در راستای احیا کردن سنت نیکوی قرض‌الحسنه گام‌های بلندی در حال برداشتن است.

قلی‌پور افزود: این صندوق با هدف ایجاد پایداری و تثبیت در مشاغل موجود همچنین حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک از طرف دیگر پشتیبانی کردن از طرح‌های کارآفرینی مفید و موثر را در سرلوحه امور قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های کارآفرینی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مردم به ویژه جوانان مورد حمایت قرار می‌گیرند، افزود: گام برداشتن در این عرصه منجر به تقویت جایگاه جوانان و ارتقای روحیه خودباوری و رشد آنها می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی با اظهار به اینکه از همه ظرفیت‌های موجود برای رفع دغدغه‌های شغلی استفاده حداکثری به عمل خواهیم آورد، گفت: این مجموعه در راستای اشتغال‌زایی برای جوانان همچنین رفع سایر مشکلات مبنی بر ازدواج و مسکن فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه توسعه اشتغال در روستاهای آذربایجان غربی و مناطق کم‌برخوردار استان نیز در اولویت‌های کاری این مجموعه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف ترسیم شده، همه نهادها باید همکاری کنند.

قلی‌پور با اظهار به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سال « دولت و ملت، همدلی و همزبانی» قرار گرفته‌ایم، یادآوری کرد: بنابراین باید از همه ظرفیت‌‌های نهفته بین مردم و دولت استفاده حداکثری به عمل آوریم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی بر ضرورت شناختن ظرفیت‌های مختلف سراسر استان در زمینه‌های گوناگون از جمله صنعتی، کشاورزی، گردشگری و امثال آنها جهت سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها وجود انواع عرقیات گیاهی و تولید آنها به صورت محلی است.

وی با اشاره به اینکه پیرامون استعدادهای مختلف این استان جهت پیشبرد برنامه‌ها اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی را به همت کارشناسان آغاز کرده‌ایم، افزود: در این ارتباط از ظرفیت نهفته بین مردم نیز استفاده حداکثری به عمل می‌آوریم.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار