یک نقاش یزدی گفت:مسولان شهری بیشتر از هنر برای زیباسازی شهر بهره بگیرند.
کد خبر: ۳۳۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 11 May 2015
به گزارش تابناک یزد، نقاشی رابطه مستقیم با افراد برقرار میکند به طوری که افراد به ویژه کودکان با تماشای آن احساس قرار گرفتن در فضایی جدید را تجربه می کنند به هر حال به ندرت  این هنر به عنوان شغل مورد توجه قرار می گیرد و بسیاری از مردم آن را تنها مختص دوران کودکی می دانند وآن طور که شایسته این هنر کهن است به فعالان آن و این قبیل آثار بهاء نمی دهند. به سراغ یک نقاش یزدی رفتیم یک نقاش زن. زهرا شرفی ۳۰ ساله معتقد است که زن ها باید پا به پای مردها در موضوعات مورد علاقه شان حضور فعال داشته باشند وی انتظار دارد که مسولان شهری از هنر برای زیباسازی شهر بهره بگیرند.
چگونه به این حرفه وارد شدید؟ از همان کودکی به نقاشی علاقمندبودم واستعدادم در این مورد به چشم می آمدبه طوری که نقاشیهایم مورد توجه بزرگترهابود البته بعدها  با ورود به فعالیت نقاشی روی دیوار؛ در ابتدا به صورت غیر حرفه ای به طراحی و تزیین کلاس های آمادگی و نقاشی روی دیوار کلاسها پرداختم و کم کم در این کار پیشرفت کرده و به طور جدی وارد این حوزه از کار نقاشی شدم.
 این جدیت در هنر نقاشی دیواری از چه زمانی شکل گرفت؟ تقریبا از سال ۱۳۸۱ در کار نقاشی دیواری پا به میدان گذاشتم و اکنون بیش از ۱۰ سال است که در این حرفه به صورت فعال مشغول به کار هستم.
شما اولین زن یزدی هستید که در کار نقاشی روی دیوار به صورت حرفه ای فعالیت می کنید استقبال مردم از حضور شما چگونه بوده است؟ استقبال بی نظیری از کارم شد برای مردم جالب است که یک زن مانند مردها از ۴ پایه یا داربست بالا برود و روی دیوار به نقاشی کردن می پردازد.البته شاید یکی از علل استقبال زیاد از کارم نیز به خاطر این باشد که زن ها به ظرافت ؛ زیبایی و تمیزی کار بیشتر اهمیت می دهند. زن ها ظرافت و حوصله بیشتری دارند و در این حوزه ها نسبت به مردها بیشتر زبانزد هستند بناب این می توانند کار هنری برجسته ای را اراعه دهند.
از جاذبه های کارتان برایمان بگویید؟ تنوع در مکان کار و طرح های متفاوت از جمله مشوق ها و جاذبه ها در این نوع فعالیت است این کار انسان را از یکنواختی و رخوت بیرون می آورد و در روحیه نقاش اثر شادی بخشی ایجاد میکند.
در یزد تا چه اندازه به هنر نقاشی بهاء داده می شود؟ به تازگی هنر نقاشی در استان مورد توجه بیشتری قرار گرفته است به طوری که برای زیباسازی مدارس و حتی دیوارهای شهر از این هنر استفاده می شود البته با توجه به بهاء ندادن به کارهای هنری در استان  از لحاظ درآمد؛ شرایط خوبی ندارد.
چه خواسته ای از مسولان دارید؟ تنها خواسته ام از مسولان ارزش قاعل شدن وبهاء دادن بیشتر آنها به کارهای هنری در زیبا سازی فضای شهر است.
راز موفقیت خود را چه میدانید؟ برای پیشرفت در هر رشته و حرفه ای باید به صورت جدی و مداوم تمرین کرد البته دوره های مرتبط با رشته خود را نیز پشت سر بگذارید تاموفق شوید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار