رئیس دادگستری پاسارگاد گفت: متاسفانه در کنار مجموعه تاریخی با این عظمت، مردم این منطقه وحتی باسوادهای ما لیسانس و بالاتر ما با زدن نقاب برچهره برای اینکه شناخته نشود به جنگلهای اطراف مجموعه تاریخی پاسارگاد رفته وسقز چینی می کند.
کد خبر: ۳۳۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 01 December 2016
تابناک فارس به نقل از طنین پاسارگاد: عبدالله محمدی رئیس دادگستری شهرستان پاسارگاد در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اظهار داشت: دستگاه قضا وظیفه دارد که امنیت سرمایه گذار را تامین کند، اگر امنیت سرمایه گذار تامین نشود سرمایه گذار نمی تواند کارکند.

وی افزود: در حال حاضر پرونده های مربوط به سرمایه گذارهایی که مشکلاتی برای آنان به وجود آمده از نرم چهار ماه به یک ماه تقلیل داده شده و ظرف یک ماه رسیدگی می شود.

رئیس دستگاه قضا در شهرستان پاسارگاد گفت: چنانچه کارگروه سرمایه گذاری شهرستان تشخیص دهد که پرونده سریعتر رسیدگی شود، اولین کاری که برای سرمایه گذار می توانیم انجام دهیم این است که خارج از نوبت به پرونده سرمایه گذار رسیدگی کنیم و این دست قاضی پرونده است.

 محمدی در ادامه صحبتهای خود به مسئله اشتغال و مشکلاتی که دراین زمینه در شهرستان  وجود دارد، گفت: درحال حاضر شهرستان پاسارگاد به سمتی پیش می رود که آبی برای کشاورزی نمانده است و در آینده نه آبی برای کشاورزی و نه برای صنعت وجوددارد.

وی گفت: من کاری به بحثهای کلامی درمورد کوروش و کمبوجیه و داریوش ندارم اما عقل ایجاب می کند که از پتانسیل بومی موجود در شهرستان پاسارگاد وجود دارد، استفاده شود، اما به دلیل تنگ نظری است و یا عده ای از پست ومیزخودشان می ترسند و یا از جایگاه می ترسند من نمیدانم، محدوه فکری هست و عده ای از این محدوده فکری سود می برند اما حقیت امر این است که از پتانسیل بومی صنعت توریسم دراین شهرستان ما نتوانسته ایم استفاده کنیم و تنها راه برون رفت از وضعیت کم آبی صنعت توریسم است، تنها صنعتی است که نیاز به آب ندارد و اگر آن را توسعه دهیم و حتی اگر همه چاههای آب را هم پلمپ کنیم مشکلی دیگر برای مردم وجودندارد.

رئیس دادگستری پاسارگاد گفت: متاسفانه در کنار آرامگاه کوروش و مجموعه تاریخی با این عظمت، مردم این منطقه وحتی باسوادهای ما لیسانس و بالاتر ما با زدن نقاب برچهره برای اینکه شناخته نشود به جنگلهای اطراف مجموعه تاریخی پاسارگاد رفته وسقز چینی می کند،بعد هم منابع طبیعی، محیط زیست از کار وی ممانعت کرده به دادگاه معرفی می کنند و ممکن است این فرد جریمه هم بشود.

وی بابیان اینکه ما سوراخ دعا را گم کرده ایم، گفت: تازمانی که فکرمان را اصلاح نکنیم اشتغال ایجاد نخواهد شد، باید اول این تعارض راحل کنیم که آیا آرامگاه کوروش را می خواهیم ؟آیا میراث جهانی پاسارگاد را می خواهیم یا نمی خواهیم باید اول تکلیف را مشخص کنیم اگر بگوییم نمی خواهیم که تاریخ را نمی شود حذف کرد، پس از پتانسیل موجود باید استفاده کرد و در کنار این مجموعه هتل داری، رستوران، مجسمه سازی ودیگر صنایع دستی بومی را ایجاد کرد و ما هیچ راهی نداریم جز اینکه صنعت توریسم را توسعه دهیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
سلام.. کوروش درطول تاریخ وجود نداشته ساختگی است نماد نژاد پرستی است
پاسخ ها
غلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
مطمئنی داداش ؟؟ حتی بزرگترین دشمنان ما هم به ما لقب نژادپرست نمی دهند ؟ شما این چیزها رو از کجا یاد می گیرید ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار