صادق زیبا کلام در اقدامی عجیب در یکی از برنامه ها و گفتگوهای تصویری زنان قشقایی را با واژه ای عجیب (کولی ها) خطاب می کند.
کد خبر: ۳۳۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 01 December 2016
تابناک فارس به نقل از فیروزنا: صادق زیبا کلام در اقدامی عجیب در یکی از برنامه ها و گفتگوهای تصویری زنان قشقایی را با واژه ای عجیب (کولی ها) خطاب می کند.

 در پی این اقدام؛ مدیر سایت فیروزنا متنی را خطاب به وی نوشته است که به شرح زیر است:


باعرض سلام خدمت آقای زیبا کلام

درسایتها واخبار متوجه شدم در جدیدترین نطق خود زنان قشقایی را کولی خوانده اید وباتوجه به اینکه قبل ازاین شما را فردی با چهره سیاسی می شناختم:

کسی که نگاه لیبرالی دارد! شیفته شخصیتی چون هاشمی رفسنجانی است! دوستدار به رسمیت شناختن اسراییل است!و...

ارزشی برایتان قائل نبودم تا دراینگونه ‌مباحث جوابی به شما بدهم چرا که بزرگانی میشناسم که به موقع نادانی های شما را با دانایی هایشان پاسخگو هستند. اما با توجه به نطق جدیدتان درباره شیر زنان ایل بزرگ قشقایی تصمیم گرفتم مطالبی را خدمتتان عرض کنم.

جناب آقای زیبا کلام(شیطان کلام) ایل بزرگ قشقایی یکی از بزرگترین ایل های کشورمحسوب می شود که گام به گام و قدم به قدم با انقلاب پیش رفته ودراین راه رشادتها وشهامت های زیادی را ثبت کرده است که اگرنبود نقش پررنگ زنان ایل، قطعا ویقینا نقش مردان هم پررنگ نبود.

آقای زیبا کلام (شیطان کلام) توچه می دانی قشقایی چیست؟

قشقایی کیست؟

توچه می دانی شکوه وعظمتش را؟

شوکت ‌وجلالش را؟

توچه می دانی‌ هنرلالایی گفتن یک زن ایل را؟

توچه می دانی لباس ایل قشقایی را که یکی از زیباتربن لباسهای سنتی در ایران وجهان است، یعنی چه؟

توچه می دانی هنر نان پختن یک زن ایل قشقایی را؟

توچه می دانی هنربافتن را؟

هنر‌چنته بافی را؟مهره بافی را؟

 توچه می دانی هنرقالی بافی یک زن ایل قشقایی را؟

همان هنری که دردنیا حرف برای گفتن دارد، همان هنری که جایزه اسکار را در سال۱۳۷۳به خود تعلق داده است.....

جناب آقای زیبا کلام (شیطان کلام)

آنروزکه مردان دیار فارس و شهرستان فیروزآباد سلاحهای خود را به دوش گذاشتند تا نام خود را به عنوان اولین شهرستان در براندازی ساواک ثبت کنند یقینا نقش شیر زنان ایل را نباید در این رخداد تاریخی مهم نادیده گرفت، و این افتخار بزرگ ثمره صبرورشادت شیرزنان ایل قشقایی بوده است.

آری آقای زیبا کلام(شیطان کلام)....اینان که شما آنها را کولی می خوانید کسانی بودند که آیت الله میرزاجهانگیرخان ها و اساتیدی چون بهمن بیگی ها را تربیت کردند. همین زنان ایل قشقایی بودند که در۸ سال دفاع مقدس سردارانی چون کرمپورها وچگینی ها ،بهلولی ها ورضوان طلب ها راتقدیم انقلاب اسلامی کردند.

جناب آقای زیبا کلام(شیطان کلام) حرف برای گفتن زیاد است اما همین را بدان که اولین شهیده نهضت امام خمینی (ره)  کسی نبودجز یک شیرزن ایل قشقایی بانو باختر بیگلری....

جناب آقای زیباکلام لطفا هرچه سریعتر عذرخواهی خود را از  طریق رسانه ها نسبت به زنان ایل قشقایی ابراز فرمایید در غیر این صورت یقینا از شما در محاکم قضایی شکایت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار