به مناسبت حلول ماه ربیع الاول، پس از آن که دو ماه پرچم سیاه سوگواری سالار شهیدان بر فراز گنبد فیروزه ای حرم شاهچراغ(ع) افراشته شده بود غروب پنجشنبه جای خود را به پرچم سبز داد.
کد خبر: ۳۳۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹ 01 December 2016
 غبارروبی
تابناک فارس به نقل از مهر:غروب پنج شنبه کاروان خادمان حرم احمد بن موسی (ع) در حالی که پرچمی سبز رنگ را پیشاپیش خود حرکت می دادند و همه ذکر یا احمد بن موسی بر لب داشتند و به آرامی گام برمی داشتند، گرد مضجع نورانی احمد بن موسی (ع) چرخیدند و پس آن که بوسه بر ضریح مطهر احمد بن موسی (ع) زدند، به تماشای سبز شدن پرچم گنبد فیروزه ای احمد بن موسی نشستند.

مردم شیراز اکنون پس از دو ماه عزاداری  اهل بیت(ع)، اکنون نظاره گر سبز شدن پرچم گنبد فیروزه ای بودند.

 همزمان با این مراسم در سوی دیگر صحن شاهچراغ (ع) نیز، پرچم گنبد سید میر محمد بن موسی الکاظم (ع) سبز رنگ شد. ظهر پنج شنبه نیز بر فراز گنبد سید علا الدین حسین بن موسی الکاظم (ع) پرچم سبز بر افراشته شده بود.

حضرت سید میر محمد و سید علا الدین حسین (ع) از برادران حضرت شاهچراغ هستند، که قبل از آن که امام رضا (ع) به شهادت برسد، به یاری او شتافته بودند اما قبل از آن که قدم در خاک خراسان نهند، در فارس در راه ولایت به شهادت رسیدند و هم اکنون حرم آنان منزلگه دلدادگان حرم رضوی در جنوب کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار