رئیس شورای پژوهش و فناوری استان فارس از تلاش برای تجاری کردن پژوهش و فناوری‌های علمی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳ 29 November 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله رزمجویی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی هفته پژوهش که در فرماندار ویژه جهرم برگزار شد از شاخص بودن این شهرستان در امر پژوهش و فناوری ابراز رضایت کرد و بیان داشت: دولت تدبیر و امید از روز اول شروع کار خود به بحث ساماندهی نخبگان و حاکم کردن فضای سالم علمی در کشور قول‌های مساعدی داد که تا به امروز در این راستا اقدامات مؤثری انجام داده است.

وی گفت: اگر به دنبال توسعه متوازن در کشور هستیم باید علم و فناوری را گسترش دهیم که این خود به موضوع اقتصاد مقاومتی نیز ارتباط مستقیم دارد و اگر بتوانیم به پژوهش‌گر کمک کنیم تا ایده و نظر علمی خود را تجاری کند سهم بسزایی در رونق کسب‌وکار در کشور خواهد داشت.

مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس با اشاره به برپایی برنامه‌های متنوع در هفته پژوهش خواستار حرکت بیشتر دانشگاه‌ها در این هفته شد و گفت: انتظار می‌رود دانشگاه‌های مستقر در این شهرستان در این هفته با برپا کردن نمایشگاه‌های دستاوردهای علمی خود ذهن مردم و جامعه را به سمت پژوهش و گسترش فناوری‌های روز معطوف کنند.

مشاور استاندار فارس افزود: بها دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باید در الویت قرار داشته باشد که اگر این مهم محقق شود علم را در خدمت جامعه قرار داده‌ایم که کار بزرگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار