مدیر گروه نظارت و بازرسی منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس گفت: 942 حلقه چاه غیرمجاز در حلقه چاه غیرمجاز در منطقه کامفیروز، بالادست سد درودزن و سرشاخه های رودخانه کر که تامین کننده آب این سد هستند پُر شد و بهره برداری از آنها غیرممکن شد.
کد خبر: ۳۳۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ 27 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای استان فارس: امید رشیدی افزود: این چاه ها به صورت غیرمستقیم آب سد درودزن را برداشت می کرد که در 10 روز گذشته با پشتوانه احکام و دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی پُر شد.
وی ادامه داد: این عملیات در راستای اجرای برنامه های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی که مورد تاکید وزارت نیرو است صورت می گیرد و جهت مقابله با هدر رفت آب از حفر چاه های غیر مجاز جلوگیری می شود.
این مقام مسئول اظهار کرد: پیش از این سه هزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای سال 93 مسدود شده بود.
رشیدی افزود: این چاه های غیرمجاز بیشتر در مناطقی از کازرون ، خنج ، قیر و کارزین ، داراب ، شیراز ، سپیدان ، اقلید ، سروستان و جهرم حفر شده بودند.
وی ادامه داد: با پر کردن این چاه ها، شمار چاه های غیر مجاز در استان فارس از حدود 22 هزار چاه به 19 هزار چاه کاهش یافته است.
مدیر گروه نظارت و بازرسی منابع آب شرکت آب منطقه ای فارس گفت: شناسایی و برخورد قاطع با چاه های غیرمجاز در منطقه همجوار سد درودزن و دیگر مناطق استان ادامه دارد.
خشک شدن چشمه ها، قنوات، چاه ها، رودخانه ها و تالابها در سالهای گذشته از پیامدهای فراگیر شدن خشکسالی و برداشت بی رویه از منابع آب زیر زمینی در استان فارس است .
افت کیفی منابع آب زیرزمینی و از طرفی حرکت آبهای شور به سمت آبهای شیرین ، نشست زمین و از بین رفتن مخازن طبیعی آبهای زیرزمینی وآسیب دیدن تاسیسات زیربنایی مستقر در دشتها از دیگر پیامدهای برداشت های بی رویه است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار