سه محصول بیولوژیک دانش بنیان در پارک علم و فناوری شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۳۳۳۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 24 November 2016
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:  مدیر عامل شرکت دانش بنیان زیست فناوری یاخته صبا آرنا گفت: سه محصول بیولوژیک ، توکسین ، لودنیک دای Loading Dye Buffer  و ژل الکتروفورز در پارک علم و فناوری شیراز رونمایی شد.
کارگر گفت: بیولوژیکال توکسین محصولی برای کنترل بیماری های قارچی گیاهی با منشا گیاهی در مزارع و باغ ها استفاده می شود.
وی به نمونه بارز این بیماری یعنی بیماری قارچی آلترنا یا لکه موجی در مزارع گوجه فرنگی اشاره کرد و گفت: روش ها و سموم شیمیایی موجود تاکنون نتوانسته اند تاثیر صد در صد برای از بین بردن این بیماری در مزارع داشته باشند.
وی افزود: محصول جدید تولید شده به دلیل استفاده از  نوع میکروارگانیسم توانسته  در مراحل آزمایشگاهی در مزارع تا 90 درصد تاثیر گذار باشد.
کارگر درباره دو محصول دیگر که برپایه تحقیقات علمی در این شرکت تولید شده است افزود: این دو محصول بیولوژیک برای استخراج و مشاهده  DNAو RNA  انسانی و گیاهی ، میکروارگانیسم های بیماری زا و غیر بیماری زا و تعیین هویت ملکولی کلیه میکرو ارگانیسم ها مورد استفاده قرار میگیرد.
وی تولید مخمر نان برپایه دانش بومی را از ویژگی این محصول خواند که در حال حاضر بیشتر تولیدکنندگان داخلی مواد اولیه را از خارج از کشور وارد می کنند.
 کارگر گفت : این مخمرمی تواند جایگزین مناسبی برای جوش شیرین مورد استفاده در نانوایی ها باشد.
قناعتیان رئیس هیات رئیسه  این شرکت گفت: کار آفرینی، قابلیت رقابت این محصولات با نمونه های خارجی و کاهش 30 درصدی قیمت محصولات نسبت به نمونه های خارجی را از ویژگی های این محصولات در صورت تجاری شدن  عنوان کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار