صبح امروز نشست فرهنگ سازی ازدیاد نسل در محل سالن اجتماعات بنیادشهید شهرستان شاهین دژ برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 23 November 2016

صبح امروز به همت حوزه بسیج ادارات و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شاهین دژ نشست فرهنگ سازی در جهت تبیین و ترویج مراجع عظام در خصوص ازدیاد نسل در محل سالن اجتماعات بنیاد شهید شهرستان شاهین دژ برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام اکبر سلمانی  عدم انس با قرآن در اکثر خانواده های جامعه امروزی را عاملی مهم در شکل گیری ثبات شخصیتی فرد در جامعه دانست و افزود :مؤمن و مسلمان واقعی کسی است که در منزل وی قرآن تلاوت شود و مطمئنا تلاوت قرآن در خانواده نه تنها طراوت و تازگی به روح میبخشد بلکه زمینه ساز استحکام بنیان خانواده نیز خواهد بود.

وی  دین مبین اسلام ازدواج را پیوندی آسمانی تلقی نمود و ابراز کرد:ازدواج از سنت های حسنه پیامبر عظیم الشأن اسلام است و هرکس از این سنت رویگردان شود در زمره امت پیامبر قرار نخواهد گرفت .

سلمانی اظهار کرد:امروز بیشترین عامل اصلی طلاق رشد بیش از حد استفاده از مواد مخدر است و این عامل برای خانواده خانمان سوز خواهد بود و از خانواده ها انتظار میرود قبل از انتخاب همسر برای فرزند خود بجای تجمل گرایی مهمترین عاملها از جمله ایمان ،صداقت و پاکی طرف مقابل را بسنجند.

حجت الاسلام سلمانی به زمینه های اشتغال در جامعه بین زن و مرد نیز پرداخت و افزود: باید دولت در قضیه جذب و بکارگیری نیروی انسانی  قدری بیشتر تأمل کند چراکه بیکاری زنان در جامعه معضل ایجاد نخواهد کرد اما بیکاری مرد مطمئنا بر استحکام خانواده ها و کل جامعه ضربه وارد خواهد کرد.

وی در پایان و در توصیه به جوانان و خانواده ها ازدواج آسان در عصر حاضر را برترین راهکار برای حل معضلات اجتماعی معرفی کرد وابراز داشت: پرهیز از چشم و هم چشمی و تجمل گرایی مهمترین اساس زندگی است و ازدواج آسان محبت،گذشت و وفاداری بین زوجین را تداوم میبخشد و زندگی که بر پایه اسلام بناگذاری شود یقیناً پرثمر و موفق خواهد بود.










انتهای پیام /
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار