مسؤول دبیرخانه کانون‎های مساجد خراسان جنوبی:
مسؤول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اجرای طرح کسب و کار در جوار مساجد را زمینه‎ساز کمک به اقتصاد خانواده دانست.
کد خبر: ۳۳۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 23 November 2016
حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار پیش از ظهر امروز در بازدید از دوره آموزشی طرح کسب و کار در جوار مساجد، هدف از اجرای طرح کسب و کار در جوار مساجد را احیای کارکردهای فرهنگی و هنری مساجد دانست و اظهار داشت: این طرح برای اولین بار در کانون فرهنگی و هنری عماریون علی آباد لوله شهرستان بیرجند اجرا شد.

وی تصریح کرد: در آینده‎ای نزدیک طرح کسب و کار در جوار مساجد در سایر کانون‎های فرهنگی و هنری که زمینه مناسب برای اجرای این طرح را داشته باشند، اجرا می‎شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به اجرای طرح مذکور اشاره کرد و اذعان داشت: در این دوره آموزشی 11 نفر از بانوان شرکت داشتند و به مدت یک‌ماه به آنها هنر پارچه بافی سنتی و یا در اصطلاح محلی «تو بافی» آموزش داده شد.

سبزه‎کار به مزایای طرح کسب و کار در جوار مساجد اشاره کرد و بیان داشت: این طرح علاوه بر ترویج صنایع دستی و مشاغل خانگی، درآمدزایی بانوان در زمینه کمک به اقتصاد خانواده را فراهم می‎کند.

وی با تأکید بر اینکه در کنار این طرح بانوان می‎توانند به رسالت اصلی خود که همسرداری، خانه‌داری و تربیت فرزند است بپردازند، خاطرنشان کرد: همچنین اجرای این طرح سبب می‎شود بانوان اوقات فراغت خود را به نحو مطلوبی بگذرانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز کسب و کارهای خانگی را راهکاری برای ایجاد اشتغال و درآمد دانست و خواستار به نمایش گذاشتن آثار تولیدی بانوان در نمایشگاه‎های مختلف شد.

احمد محبی از برپایی نمایشگاه توانمند‌ی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در میدان ابوذر در آینده‎ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح کسب و کار در جوار مساجد حمایت می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار