استاندار فارس معتقد است کارخانه دنا نمونه كوچك كشور از نظر مديريت آن در گذشته است و اگر شيوه مديريت كشور به همان روال ادامه پيدا مي‌كرد تورم كشور 44 درصد نمي ماند و قطعا چيزي ديگري نيز وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۳۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 22 November 2016
به گزارش تابناک فارس: سید محمدعلی افشانی دوشنبه اول آذر در پایان بازدید از کارخانه لاستیک دنا در شیراز، با ابراز خرسندی از رسیدن این واحد تولیدی به بالای 100 درصد ظرفیت اسمی، وجود نشاط در کارکنان را نشان‌دهنده رضایت‌مندی کارگران شاغل در این واحد صنعتی دانست.

استاندار فارس معتقد است کارخانه لاستیک دنا که یکی از واحدهای ورشکسته این استان محسوب می‌شد و قرار بود دستگاه‌های آن برای کارخانه ذوب‌آهن فرستاده شود، استقرار سیستم مدیریتی خوب نجات داد.
 
او رضايتمندي را مهمترين دليل موفقيت هر سازماني دانست و افزود: امروزه در بحث مديريت، از سيستم مديريت كيفيت به عنوان برنامه اي كه درخواست ها را به رضايت تبديل مي كند ياد مي كنند.

وي گفت: اولين گروه ذينفعان كه از رضايت بهره مند مي شوند خود كاركنان آن مجموعه مي باشند كه اگر رضايت آنها حاصل شد محصولي كه توليد مي كنند در نهايت در مشتري ايجاد رضايت خواهد كرد.

استاندار فارس گفت: در آينده اي نزديك، ماشين آلات جديد با تكنولوژي جديد در اين كارخانه نصب خواهد شد كه با آن مي توان بخشي از نگراني ها را رفع نمود.

وي با اشاره به دو مسئله وارادات و توليد افزود: به طور طبيعي هر مديري با هر مسئوليتي، از توليد حمايت خواهد كرد و يكي از شاخصه هاي اقتصاد مقاومتي نيز حمايت از توليد مي باشد.

افشاني ادامه داد: براي مدت طولاني نمي توان مانع از وارادات شويم چرا كه رقابت در بازار به عنوان يك اصل براي ارتقاي كيفيت و كاهش قيمت است.

استاندار فارس به مشكلات واحدهاي توليدي در گذشته اشاره و اضافه کرد: بالاترين فسادي كه در گذشته وجود داشت همين بود كه يك واحد توليدي داراي مواد اوليه كه در حال توليد بود را به يك واحد تعطيل شده با بدهي هاي كلان تبديل کند و براي واگذاري آن به مالك اصليش كه بخش خصوصي است نيز شرط هايي گذاشته مي‌شد.

وي گفت:  همين واحد توليدي مشتي نمونه خرواري از نوع اداره مملكتي مي باشد كه در آن شعار از پاكدستي و مديريت بر جهان بود.

استاندار فارس ادامه داد: اين كارخانه، نمونه كوچك كشور از نظر مديريت آن در گذشته است و اگر شيوه مديريت كشور به همان روال ادامه پيدا مي‌كرد تورم كشور 44 درصد نمي ماند و قطعا چيزي ديگري نيز وجود نخواهد داشت.

افشاني گفت: امروز خوشحالم كه مديران لايق اين مجموعه توانستند تمام بدهي هاي خود را واريز و حقوق كارگران را به روز پرداخت کنند.

استاندار فارس گفت: كارگر زماني كه احساس كند در سود كارخانه شريك است با دل و جان كار خواهد كرد و ديگر نيازي به كنترل لحظه به لحظه وجود ندارد و همين امر رمز موفقيت مجموعه مديران خواهد بود.

وي ادامه داد: اگر سيستم مديريت كيفيت مستقر شود و تمام فرايندهاي توليد كنترل گردد موفقيت مجموعه بيشتر خواهد شد.

افشاني گفت: اقتصاد مقاومتي به معني بالابردن بهره وري مي باشد و کدام بهره وري بالاتر از اين مي توان داشت كه ظرفيت كارخانه اي را با قدمت 40 ساله به بالاتر از 100 رساند.

استاندار فارس گفت: همواره ميل به واردات به دليل اينكه سود بيشتري در آن نهفته است بيشتر مي باشد و بايد نگاه مديران و جامعه عوض شود و توليد داشته باشيم.

وي گفت: مديران بايد تلاش كنند كه با تغيير تكنولوژي و مديريت دقيق تر قيمت ها را كاهش دهند تا ديگر جنس خارجي نتواند وارد كشور شود.

افشاني افزود: واحدهاي نظارتي و صنعتي و گمركات بايد بايك كار جمعي تلاش نمايند تا قيمت ها را با كيفيت محصولات تطبيق دهند.

استاندار فارس افزود: بسياري از شغل ها به صورت مستقيم و غير مستقيم در گرو توليد است و اگر توليد تعطيل شود بسياري از شغل ها نيز حذف خواهند شد و وظيفه ما مي باشد كه از توليد حمايت کنیم.

وي گفت: سرمايه گذار يك انسان مسئوليت شناس است و بايد حرمت آن همانند حرمت معلم حفظ شود.

استاندار فارس افزود: در جامعه امروز بعد از معلمان، سرمايه گذاران بايد تكريم شوند چون امروز اشتغال معضل اصلي است و جوانان فارغ التحصيل ما با ضريب هوشي بالا بعد از مدتي راه ديگري را در پيش مي گيرند و به فكر خروج از كشور خواهند بود تابتوانند در خارج از کشور مشغول به كار شوند.

افشاني گفت: نهادهاي دولتي همانند تامين اجتماعي و امور مالياتي بايد به صورت ويژه به سرمايه گذاران نگاه كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار