دریاچه بختگان برای دولت مهم نیست/ غایبان پول خرید سربازیشان را ندارند/قانون سربازی باید بازنگری شود/ افزایش تعداد قضات تأثیری بر سرعت دادرسی ندارد/ شک در بسته های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه/ سود سریع و آنی آفت بازرگانی کشور شده است
کد خبر: ۳۳۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 21 November 2016
دریاچه بختگان برای دولت مهم نیست
نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خشک شدن دریاچه بختگان و مشکلات ناشی از آن گفت: دولت باید نگاه خود را تغییر دهد و برای احیای این دریاچه عزم جدی داشته باشد.
مسعودی افزود: دولت سال گذشته 25 میلیارد ریال برای احیای دریاچه بختگان تصویب کرد اما تنها 10 درصد آن اختصاص یافت.
وی گفت: برای احیای این تالاب باید عزم ملی داشت که در  دستور جدی دولت قرار گرفته است و به نگاه عملیاتی نیاز دارد.
 
غایبان پول خرید سربازیشان را ندارند/قانون سربازی باید بازنگری شود
 محمدجواد جمالی؛نماینده مردم فسا در خصوص اجرای طرح پرداخت جریمه برای مشمولان غایب، گفت: بسیاری از اقشار جامعه جزو گروه‌های آسیب پذیر و زیرخط فقر هستند، جوانان به این دلیل که خدمت سربازی را سپری نکرده‌اند نه تنها شغل دولتی ندارند بلکه از داشتن شغل غیردولتی‌ نیز به دلیل رکود اقتصادی محروم هستند، بنابراین عدم تمکن مالی آنها سبب شده تا استقبال از طرح پرداخت جریمه برای مشمولان غایب بسیار پر شور نباشد.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برخی از مردم برای معیشت خود مشکل دارند لذا اولویت آنها خرید خدمت سربازی نیست، از این رو بهتر است کار کارشناسی در مورد خدمت سربازی انجام و دلیل وجود تعداد میلیونی سرباز غایب مشمول طرح خرید خدمت، مشخص شود.
جمالی بازنگری در خدمت سربازی را ضروری دانست و گفت: مقتضیات جامعه تغییر کرده اما با توجه به اهمیت موضوع سربازی، اصلاحات باید از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و با تایید مقام معظم رهبری انجام گیرد البته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در صورت مصلحت ستاد کل نیروهای مسلح آمادگی کار کارشناسی و ارائه پیشنهادات را دارد.
 
افزایش تعداد قضات تأثیری بر سرعت دادرسی ندارد
مسعود رضایی؛نماینده مردم شیراز با بیان اینکه مسئولان به دنبال آن هستند تا باافزایش جذب قاضی میزان پرونده های مورد بررسی توسط قضات راکاهش دهند، تصریح کرد: واقعیت آن است که تازمانی که نتوان اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرم را درجامعه انجام داد روند ورودی پرونده ها به قوه قضاییه کاهش نخواهد داشت از این رو هرچه تعداد قضات حتی به میزان 1800 نفر نیز افزایش پیدا کند تاثیری درروند رسیدگی به پرونده ها وجود  ندارد.
 
شک در بسته های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه
رحیم زارع؛نماینده مردم آباده،بوانات و خرم بید گفت:یکی از شکایت های مردم درخصوص زود تمام شدن حجم بسته های اینترنتی خریداری شده برای موبایل است و عنوان می کنند؛جواب شفافی در توضیح نحوه محاسبه مصرف بسته های اینترنت خریداری شده از شرکت های اپراتور تلفن همراه به مشتریان داده نمی شود؛بنابراین باید اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن همراه پاسخگو باشند.
زارع گفت:تعداد شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنت و تلفن همراه محدود است و در نتیجه رقابت مطلوبی برای ارائه خدمات مطلوب و با قیمت مناسب در زمینه خدمات اینترنتی وجود ندارد.
وی ادامه داد:با توجه به افزایش نیازهای ارتباطی مردم،باید بیشتر به تسهیل ارتباطات توجه شود و دراین راستا تعرفه های اینترنت معقول باشد و ضروت دارد نظارت ها در این زمینه موثر و شفاف تر شود.
 
سود سریع و آنی آفت بازرگانی کشور شده است
نماینده مردم شیراز  در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عدم ایجاد رابطه بلندمدت میان صنایع فرآوری با تولیدکننده از دیگر  مشکلاتی  است که اجازه نمی دهد؛تولیدکننده در عرصه محصولات کشاورزی به طریق شایانی  حمایت شود.اکبری با بیان اینکه منافع آنی در  تولید؛یکی از  معضلات توسعه تولید در کشور  به شمار می آید،تصریح کرد:منافع آنی، فرهنگ غلطی است که میان برخی  تجار  و بازرگانان وجود دارد.عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه  کشور ما نیازمند فراگیر شدن شرکت های دانش  بنیان در  صنعت دامداری است،گفت: تولیدات کشاورزی نیازمند تشکل قانونی و قدرتمند  هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار