خطبه هایی از جنس مردم
برای ما فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور آمریکا شده است/ جوانان کار بلد نیستند و از جیب پدر و مادرشان می خورند /دولت چه گزارش قابل ارائه ای برای کازرون دارد؟ / هشدار در خصوص سوء استفاده از حادثه زائران اربعین در اقلید /فضای مجازی جایگزین کتاب نمی شود
کد خبر: ۳۲۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ 12 November 2016
به گزارش تابناک فارس: فصل مشترک خطبه های ائمه جمعه استان فارس،اشاره به انتخابات آمریکا و سخنان کاندیداها در مناظرات بود.سخنانی که به زعم ائمه جمعه نشان دادن چهره واقعی این کشور و بی آبرویی آن ها بود.
 
برای ما فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور آمریکا شده است
 آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: برای کشور ما هیچ تفاوتی نداشته و ندارد که چه فردی رئیس جمهور آمریکا شده است چرا که این کشور دست از خصومت بر نمی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اغلب کشور های اروپایی در ایران سفارت‌ خانه دارند با این وجود متقاضی راه‌ اندازی دفتر اتحادیه اروپا هستند، این امر نشان می‌ دهد که آن ها مقاصد دیگری دارند.
 
جوانان کار بلد نیستند و از جیب پدر و مادرشان می خورند
آیت‌الله لطف‌الله دژکام؛امام جمعه جهرم با اشاره به نام‌گذاری امسال به‌نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیان داشت: جامعه‌ای به اقتصاد مقاومتی می‌رسد که دل به کار و تولید مردم خوش کرده باشد و اگر منابع ملی خود را بفروشیم و خرج امور کنیم به‌یقین راهی را رفته‌ایم که خوشایند دشمنان اسلام و استکبار است و آن‌ها می‌توانند در یک‌چشم برهم‌ زدن ما را دچار بحران کنند.
وی گفت: امروز خوب نیست جوان ایرانی، هنری برای بازار کار بلد نباشد و نان او را پدر و مادر دهند باید سعی شود فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود و آن‌که نان از بازوی خود در می‌آورد سربلند باشد.
 
دولت چه گزارش قابل ارائه ای برای کازرون دارد؟
خطیب نماز جمعه کازرون گفت: توقف عملیات حفر تونل محرم این شهرستان برای چندمین بار، بی‌توجهی به مطالبات مردم است.
حجت‌الاسلام محمد خرسند ادامه داد: برای مردم کازرون سؤال‌برانگیز است چرا با افکار عمومی و احساساتشان بازی می‌شود و این پروژه به‌محض اینکه شروع به‌کار می‌کند فوری متوقف می‌شود.
خرسند تصریح کرد: در آخرین پی‌گیری این پروژه توسط نماینده پیشین این شهرستان شرکتی عهده‌دار عملیات اجرایی آن شده اما با تخصیص نیافتن اعتبار دوباره برای بار دیگر متوقف شد.
وی با طرح این سؤال که چرا به بعضی از پروژه‌ها در این استان 70 درصد بودجه تخصیص داده می‌شود اما برای این پروژه صفر درصد بوده است.
امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه پروژه راه‌سازی در این استان نباید در گروه تعطیلی یک پروژه قرار گیرد و فدای پروژه دیگری باشد متذکر شد: مسؤولان این استان و در سطوح بالاتر وزیر، این مهم که خواسته به‌حق مردم کازرون است را پیگیری کنند.
خرسند گفت: دولت که چند صباحی از عمرش باقی‌مانده چه پروژه مهمی را برای این شهرستان به سرانجام رسانده که بخواهد به مردم گزارش کند و باید در این مورد وزارت راه و مسؤولان به مردم کازرون توضیح دهند.
خطیب جمعه کازرون 24 آبان‌ماه سالروز ارتحال علامه طباطبایی به‌عنوان روز کتاب‌خوانی را گرامی داشت و با ابراز تأسف گفت: امروز متوسط سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است که این مسئله زیبنده نظام اسلامی و ملت کهن و با تمدنی مانند ایران نیست.
خرسند بیان داشت: فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه باید در کشور ترویج شود و پدران و مادران به مطالعه روی بیاورند تا فرزندانشان اهل مطالعه باشند.
وی از دستگاه‌های فرهنگی خواست تا در مراکز تجمع مردم در سالن‌های انتظار، فرودگاه‌ها، پایانه‌ها، بیمارستان‌ها و مطب پزشکان، مدارس و دانشگاه‌ها کتاب در دسترس مردم قرار دهند.
امام‌جمعه کازرون گفت: تیراژ روزنامه‌ها و مجلات در کشور بسیار پایین است که این بیانگر اهمیت ندادن مردم به مطالعه است.
 
 هشدار در خصوص سوء استفاده از حادثه زائران اربعین در اقلید
 امام‌جمعه اقلید نسبت به عقده‌گشایی افرادی که به بهانه حادثه تصادف زائران اربعین حسینی در مسیر اقلید - یاسوج در گروه‌های مجازی سخن‌هایی علیه نظام و مسؤولان گفتند، هشدار داد.
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی بابیان اینکه پس از وقوع حادثه تمام کارشناس می‌شوند و نظر می‌دهند و هریک به‌نوعی مسؤولان، مردم، راه، وسیله نقلیه و... را مقصر می‌دانند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت جاده اقلید – یاسوج و مسیر استان‌هایی مانند کرمان، یزد و خراسان از این جاده لازم است که نمایندگان شهرستان‌ها و استان‌های موردنظر، استانداران و فرمانداران دست‌به‌دست یکدیگر داده و اقدامی مؤثر و اساسی برای تعریض و ساماندهی این مسیر و نیز سرعت بخشیدن به تکمیل جاده طریق‌الرضا صورت گیرد.
 
 فضای مجازی جایگزین کتاب نمی شود
حجت‌الاسلام حسین انصاری؛امام جمعه قائمیه گفت:باید در سبد زندگی ما زمانی برای مطالعه کتاب اختصاص داده شود و فضای مجازی جایگزین کتاب‌خوانی نمی‌شود اگرچه مطالب مفیدی در آن و رسانه‌ها دیده می شود اما نباید مانع انس ما با کتاب شود چراکه کتاب‌خوانی سبب آرامش روح است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار