کد خبر: ۳۲۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 12 November 2016
به گزارش تابناک یزد،مشاور شهردار یزد از ایجاد بوستان گیاهان دارویی خبر داد و گفت: درصدد اجرای طرحی با هدف احیای یک فرهنگ قدیمی در یزد، حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از فضای پارکها هستیم.

 مریم احمدی در نشستی خبری با اشاره به اینکه شرایط اقلیمی یزد اجازه کاشت چمن یا گیاهان سرسبز پرآبخواه در پارکها را نمی دهد، اظهار داشت: در صدد ایجاد فضاهایی در سطح پارک‌ها برای کشت گیاهان دارویی با در نظر گرفتن تحقق چند هدف هستیم.

وی عنوان کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده، ۴۰ گونه گیاه دارویی کاملا منطبق با اقلیم یزد است که این گونه در بخشی از فضای خالی پارکها کاشته و پرورش داده می شوند و در زمان برداشت نیز مردم از فواید آن بهره مند خواهند شد.

احمدی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در پارک بزرگ شهر اجرا می شود، افزود: علاوه بر کشت گیاهان دارویی، آموزش‌های لازم در همان محل از طریق کارشناسان گیاهان دارویی به مردم داده می شود تا علاوه بر شناخت انواع گیاهان دارویی و خواص آنها، با روش‌های استفاده همچنین روش عرق گیری از گیاهان نیز آشنا شوند.

مشاور شهردار یزد با اشاره به اینکه بر اساس گفته کارشناسان و فعالان حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی، سرانه مصرف گیاهان دارویی در کشور ۳۰۰ گرم در سال و در یزد ۹۰۰ گرم در سال است، بیان کرد: یزدی‌ها از قدیم در زمینه گیاهان دارویی تخصص‌های ویژه ای داشته اند و استفاده از انواع دمنوش‌ها و عرقیات گیاهی در فرهنگ یزدی‌ها وجود داشته که با اجرای این طرح، این فرهنگ دوباره در یزد احیا می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح گامی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی نیز به شمار می رود، افزود: کشت، برداشت و فرآوری گیاهان دارویی به مردم و بخش خصوصی واگذار می شود که این اقدام علاوه بر اشتغالزایی برای جمعی از مردم، استفاده از یک ظرفیت داخلی نیز به شمار می رود.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح دوام (داوطلب واکنش اضطراری محلی) در محله فهادان یزد به صورت پایلوت خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری در دو یا سه محله دیگر شهر نیز اجرا می شود.

وی افزود: بر اساس این طرح، جوانان محله های یزد با همکاری معتمدان محلی، آموزش‌های کمک های اولیه و امدادی را فرا می گیرند تا در زمان بروز بحران بتوانند هم محلی های خود را نجات دهند.

احمدی عنوان کرد: وسایل و تجهیزات امدادرسانی نیز در فضایی در داخل محله تعبیه خواهد شد تا در مواقع بحران به عنوان یک پایگاه کوچک آتش نشانی محلی قابل استفاده باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار