سفر وزیر بهداشت به فارس
علوم پزشکی شیراز؛پیشگام زایمان طبیعی در کشور/ هر تخت بیمارستانی 400 میلیون هزینه بهره برداری دارد /هیچ دانشگاهی در کشور امنیتی نیست/کشور 45 آمبولانس هوایی می خواهد/رئیس علوم پزشکی شیراز را برای وزارتخانه می خواهیم/کلنگ زنی بیمارستان 700 تختخوابی میانرود/ افتتاح 714 واحد زایمان طبیعی در کشور/افتتاح چند طرح درمانی در فسا /زایمان طبیعی 11 درصد افزایش یافته است
کد خبر: ۳۲۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 08 November 2016
علوم پزشکی شیراز؛پیشگام زایمان طبیعی در کشور
به گزارش تابناک فارس:دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای دومین سال متوالی به عنوان دانشگاه برتر کشور در ترویج زایمان طبیعی معرفی شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مساله جمعیت و افزایش باروری تنها به این وزارتخانه مربوط نیست بلکه نیز است که برای دستیابی به هدف، سایر دستگاه ها نیز به میدان بیایند و این وزارتخانه را یاری کنند.
 
هر تخت بیمارستانی 400 میلیون هزینه بهره برداری دارد
 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ساخت و بهره‌برداری هر تخت بیمارستانی امروز نیازمند ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که این نیازمند مشارکت نیک اندیشان عرصه سلامت است.
 
هیچ دانشگاهی در کشور امنیتی نیست
 وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اداره بعضی از دانشگاه‌ها امنیتی است، تصریح کرد: هیچ دانشگاهی در کشور امنیتی نیست و اگر چنین چیزی وجود داشته باشد مخالف قانون و مقررات دانشگاهی است.
 
رئیس علوم پزشکی شیراز را برای وزارتخانه می خواهیم
هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از بهترین رؤسای دانشگاه‌ها دانست و گفت: از وی برای حضور در وزارتخانه دعوت کرده‌ایم اما به دلیل مسائل خانوادگی، سرکشی به مادر و زیارت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نپذیرفته‌ است، البته همچنان این تقاضا را داریم.
 
کشور 45 آمبولانس هوایی می خواهد
وی کشور را به حداقل 45 پایگاه آمبولانس هوایی نیازمند دانست و گفت: با تأمین 50 درصد بالگرد از سوی ارتش و نیروی انتظامی و همچنین ورود بخش خصوصی به این عرصه می‌توان این نیاز را تأمین کرد.
 
 کلنگ زنی بیمارستان 700 تختخوابی میانرود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر تلاش این وزارت برای دسترسی تمام نقاط شهری به بیمارستان تاکید کرد.
دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دقایقی پیش در آیین کلنگ زنی بیمارستان 700تختخوابی میانرود، گفت: در کشور شاهد هستیم که بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی، در یک نقطه از شهر متمرکز هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم به معرفی ویژگی های پیش بینی شده برای این بیمارستان، شامل 20 هکتار زمین، 65هزار مترمربع زیربنا و 700تخت بیمارستانی پرداخت.
 
 افتتاح 714 واحد زایمان طبیعی در کشور
 714 واحد اختصاصی زایمان طبیعی امروز به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح میشود.
این واحدهای LDR (واحد اختصاصی یا تک نفره زایمان طبیعی) در 144 بیمارستان، 135 شهر و 37 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به طور همزمان از طریق ویدیو کنفرانس توسط وزیر بهداشت افتتاح می شود.
 
افتتاح چند طرح درمانی در فسا
طرح های درمانی شهرستان فسا با حضور وزیر بهداشت در فارس افتتاح شد.علیرضا عسکری رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: پیشرفته ترین بلوک تخصصی زایمان جنوب ایران در زمینه ترویج زایمان طبیعی، نخستین طرحی بود که صبح امروز در شهرستان فسا افتتاح شد. کلینیک شبانه روزی دندان پزشکی دولتی و مرکز جامع سلامت نیز با 11 میلیارد ریال هزینه از دیگر طرح هایی بود که با حضور وزیر بهداشت در شهرستان فسا افتتاح شد.
 
زایمان طبیعی 11 درصد افزایش یافته است
وزیر بهداشت با اشاره به کاهش 11 درصدی سزارین و افزایش 11 درصدی زایمان‌های طبیعی در کشور، گفت: تعرفه‌گذاری به گونه‌ای اصلاح شده است که زایمان طبیعی بیشتر مورد توجه ارائه‌کنندگان خدمت قرار گیرد.
سید حسن هاشمیاظهار داشت: هنوز با کاهش سزارین در کشور به کمتر از 30 درصد فاصله داریم و اکنون این میزان در کل کشور حدود 42 درصد است. البته این رقم نسبت به سزارین 56 درصدی سال‌های گذشته بهبود یافته و علاوه بر این تعرفه‌گذاری به گونه‌ای تغییر داده شده که زایمان طبیعی بیشتر مورد توجه ارائه‌کنندگان خدمت باشد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پرداخت بیمه تکمیلی برای سزارین به معضل تبدیل شده است گفت: باید بیمه‌گران در این زمینه به قانون توجه ویژه داشته و این مهم را در برنامه‌ خود قرار دهند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار