کد خبر: ۳۲۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 08 November 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: مأموران پلیس آگاهی استان دو متهم را که قصد فروش تعدادی سنگ و اشیاء تاریخی به مبلغ 20 میلیارد ریال داشتند را دستگیر کردند.

سرهنگ «حسین رضایی» با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی در راستای تأمین امنیت اجتماعی در سطح جامعه،‌ اظهار کرد: با توجه به دریافت خبری مبنی بر فعالیت افرادی در رابطه با جمع آوری و قاچاق اشیاء عتیقه، مورد بررسی و در دستور کار ویژه پلیس آگاهی یزد قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس ضمن هماهنگی با مقامات قضائی، تحقیقات لازم را آغاز کرده و متوجه شدند متهمان قصد فروش تعدادی سنگ و کتب قدیمی را دارند که بلافاصله آن‌ها را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان یزد ضمن اشاره به کشف دو جلد کتاب خطی، تعدادی سنگ‌های عتیقه و قدیمی گفت: متهمان قصد فروش این اشیاء به مبلغ 20 میلیارد را ریال داشتند.

رضایی با بیان این‌که تحقیقات بیشتر پلیس در خصوص دستگیری دیگر عاملان این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی، دست قاچاقچیان از میراث فرهنگی کشور کوتاه شده و پلیس هم در مقابله با چپاولگران میراث‌فرهنگی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار