برای نخستین بار با اجرای طرح امید، تولید انار در شهرستان کازرون بیش از چهار برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۳۲۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲ 07 November 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با اجرای طرح امید، تولید انار در بخش کوهمره نودان کازرون از 18تن در هکتار به 83 تن افزایش یافت.
عبدالصاحب قائمی افزود: این طرح امسال برای نخستین بار و در سطح 2 هکتار از درختان انار این بخش اجرا شد و مقرر شده از سال آینده این طرح در سطح بیشتری از باغات این شهرستان اجرا شود.
وی اظهار کرد: افزون بر اجرای طرح امید، توجه باغداران به توصیه های کارشناسان کشاورزی، حضور مستمر بهره برداران در کلاس های ترویجی، آبیاری به موقع و هرس مناسب از دیگر عوامل موثر در افزایش تولید انار در بخش کوهمره نودان شده است.
قائمی با بیان اینکه سه هزار و 130 هکتار از باغ های کازرون به درختان انار اختصاص دارد گفت: سالانه 53 هزار تن از این محصول در شهرستان کازرون برداشت می شود.
وی با اشاره به اینکه برداشت انار از اوایل مهر در این شهرستان آغاز می شود و تا اوایل آذرماه ادامه دارد، بیان داشت: رباب، شیرازی، بریت و سفید پوست عمده ارقام انار تولیدی این منطقه است .
قائمی گفت: محصول انار این شهرستان علاوه بر ارسال به سایر شهرستان های استان فارس به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و روسیه نیز صادر می شود.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار