8 هزار میلیارد تومان وام بدون ضمانت داده شده/ 124 میلون دلار پول دکل های نفتی دود شد/ ساختمان 40 ساله راهنمایی رانندگی شیراز در شأن این شهر نیست/فرودگاه آباده برای شمال فارس لازم است
کد خبر: ۳۲۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 07 November 2016
8 هزار میلیارد تومان وام بدون ضمانت داده شده
به گزارش تابناک فارس:محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: اعطای وام در این صندوق به مبلغ 8 هزار میلیارد تومان با رانت و فساد اتفاق افتاده است.
وی افزود: نکته‌ قابل ذکر این است که ضمانت‌های جدی از وام گیرندگان در صندوق ذخیره فرهنگیان گرفته نشده و این درحالی است که وقتی که به یک جوان وام ازدواج داده می‌شود ضمانت های سنگینی از وی اخذ می‌شود تا به محض تاخیر از حقوق ضامن ها مبلغ وام را کم می‌کنند.
 
124 میلون دلار پول دکل های نفتی دود شد
نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه دکل نفتی گمشده و منهدم شده توسط یکی از شرکت های تابعه وزارت نفت دولت گذشته خریداری شده است، افزود:اگر وزارت نفت در دولت دهم دراین امر دخیل نبود،اسناد و مدارک و ضمانت نامه های لازم را از شرکت اخذ می کرد و پول بیت المال را به راحتی در اختیار شرکت مذکور قرار نمی داد.پارسایی با بیان اینکه تا زمان حکم قطعی افراد اسامی آنها منتشر نمی شود، ادامه داد: دکل گمشده که 87 میلیون دلار برای ایران هزینه برجای گذاشته، درواقع مشخص شده که هیچ دکلی وجود نداشته است و دکل دومی که 37 میلیون دلار خریداری شده ؛دکلی منهدم شده است که در سواحل شارجه نگهداری می شود و هیچ شرکتی حاضر به تعمیر آن نشده است و ارزش حفظ و نگهداری ندارد.
 
ساختمان 40 ساله راهنمایی رانندگی شیراز در شأن این شهر نیست
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي، وضعيت ساختمان راهنمايي و رانندگي اين شهر را متناسب با جايگاه و شان اين شهر و نيروي انتظامي ندانست.
رجبي گفت: ساختمان كنوني راهنمايي و رانندگي شيراز مربوط به سال 55 است و وضعيت مناسبي ندارد و بايد با همكاري تمام دستگاه‌هاي مرتبط راهكاري براي احداث ساختماني مناسب انديشيد.
 
فرودگاه آباده برای شمال فارس لازم است
فرودگاه آباده در شمال فارس 21 سال پیش کلنگ زنی شد و از آن زمان تاکنون به سرانجام و به اهداف پیش بینی شده نرسیده که نماینده مردم آباده در این زمینه معتقدند باید این روند تغییر کند.
 نماینده مردم آباده، خرم بید و بوانات در مجلس شورای اسلامی گفت: این فرودگاه باید با بودجه سه میلیارد تومانی به بهره برداری می رسید که اکنون این مقدار بودجه بسیار ناچیز است و کاری با آن نمی توان انجام داد.
رحیم زارع با بیان اینکه فرودگاه آباده پتانسیل بالایی برای استان و شهرهای شمالی فارس خواهد داشت، گفت: با احداث فرودگاه آباده ، می توان علاوه بر مسافربری می توان برای صادرات کشاورزی در حوزه خلیج فارس نیز استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار