آیت‌الله اسدالله ایمانی اظهار داشت: در دولت گذشته این تفکر مطرح شده بود که طبق وظیفه‌ای که دولت دارد بخشی از اعتبارات به مسائل حوزوی و دینی اختصاص پیدا کند و حتی در یکی از صحبت‌های رئیس‌جمهور سابق مطرح بود که سرانه کمک به دانشجویان با سرانه کمک به طلاب مقایسه شود تا ببینیم چقدر فاصله است.
کد خبر: ۳۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 07 May 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از فارس،آیت‌الله اسدالله ایمانی بعد از ظهر امروز در جلسه هفتگی جامعه روحانیت این شهر که با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار فارس برگزار شد، اظهار داشت: در دولت گذشته این تفکر مطرح شده بود که طبق وظیفه‌ای که دولت دارد بخشی از اعتبارات به مسائل حوزوی و دینی اختصاص پیدا کند و حتی در یکی از صحبت‌های رئیس‌جمهور سابق مطرح بود که سرانه کمک به دانشجویان با سرانه کمک به طلاب مقایسه شود تا ببینیم چقدر فاصله است.

وی افزود: امروز آنچه که از منابع غیر‌رسمی شنیده می‌شود این است که حوزه‌های علمیه، حرم‌های مطهر و مساجد توسط خیران اداره می‌شود و از این رو نیازی به کمک دولت نیست که این اندیشه با گذشته تاریخ ما تا امروز منافات دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: کارهای سخت‌افزاری مجموعه‌های مذهبی به طور عمده توسط دولت‌ها انجام می‌شده است چنانکه مسجد مصلی شیراز در زمان اتابکیان ساخته شده و با دید وسیعی که داشته‌اند مسجدی بزرگ‌تر از مسجد کوفه در شیراز ساخته‌اند.

مساجد بزرگ توسط دولت‌ها ساخته می‌شود

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: بسیاری از مساجد و حرم‌ها توسط حکومت‌ها احداث و برخی نیز توسط حکام ترمیم شده و این اقدامات قابل ستایش است چون هزینه‌ها در این حوزه سرسام‌آور بوده و نمی‌توان به طور کامل با اعانات مردمی آن را تامین کرد.

وی سپس بیان کرد: مدرسه خان را امامقلی خان ساخته و بسیاری مدارس علمیه در شهرستان‌ها توسط ولات امر احداث شده است.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: اگر بنا بود هزینه شبستانی که بین مسجد شهدا و حرم مطهر با اعتبار 80 میلیارد تومان ساخته شد، توسط مردم تامین شود چقدر باید معطل می‌شدیم و این نکته ابهام دارد که آیا به طور کل این کار امکان‌پذیر بود یا نه.

امام جمعه شیراز افزود: این مجموعه در حال اتمام کامل است و عنقریب به طور کامل تحویل تولیت حرم شاهچراغ می‌شود و ساخت آن در این فاصله کوتاه تنها با همت دولت میسر شد.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: ما در نقاطی به طور کامل مسجد نداریم که دولت و شهرداری باید کمک کنند و در جاهایی نیز مجموعه‌هایی نیاز به بازسازی دارد که مسئولان باید در مورد آن اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد: مساجدی که نگین شهر، سند هویت معماری و هنرمندی هنرمندان این دیار است باید با برنامه‌ریزی دقیق مد‌نظر دولت باشند و البته اداره اوقاف نیز باید موقوفات را به طور دقیق استیفا کرده و در اختیار مجموعه‌های مذهبی قرار دهد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: ما در مورد بودجه‌های نرم‌افزاری حوزه‌ها بحث چندانی نداریم و به شیوه سلف پایبند هستیم اما حوزه‌های زیربنایی و سخت‌افزاری مذهبی باید توسط دولت مورد توجه جدی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار