انجمن محیط زیستی تسنیم و سازمان محلی شولیز چهارمحال و بختیاری در "نخستین جشنواره تجربه های موفق سمن های محیط زیستی، گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی کشور" به عنوان برگزیده انتخاب و اعلام شد.
کد خبر: ۳۲۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 02 November 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، "نخستین جشنواره تجربه های موفق سمن های محیط زیستی، گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی کشور"با هدف شناسایی، معرفی و قدردانی از تجربه‌ها، اقدام‌ها و عملکردهای موفق میدانی آن گروه از انجمن‌های دانشجویی یا تشکل‌های مردم‌نهادی است که حاصل تلاش آنها به بهبود توان کارایی سرزمین، کاهش شدت بیابان‌زایی و یا بازگرداندن نشاط به سرمایه اجتماعی حوزه محیط زیست و منابع طبیعی منجر شده است در تهران برگزار شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به دستاوردهای مثبت فرهنگی، محیط زیستی این جشنواره گفت: از آنجایی که امروزه تلاش درجهت حفظ محیط زیست به عنوان یک دغدغه جهانی مطرح است، در گوشه و کنار کشور پهناورمان نیز فعالان و دوستداران محیط زیست و تشکل های مردم نهاد فعالیت های زیادی را درقالب طرح های محیط زیستی به انجام رسانده اند. شهرام احمدی این جشنواره را فرصتی مناسب برای معرفی طرح ها و تجربه های موفق در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: انجمن زیست محیطی تسنیم با ارائه "طرح آموزش های محیط زیستی و همسوسازی جوامع محلی تالاب گندمان (ارتقای توان تاب آوری ازطریق ارتقای آگاهی های مردم در زمینه خدمات اکوسیستمی در تالاب گندمان)"، همچنین انجمن پایشگران حامی محیط زیست به همراهی سازمان محلی شولیز با ارائه "طرح جلب مشارکت جامعه محلی بانوان روستای گل سفید برای احیای صنایع دستی اصیل و بومی به عنوان معشیت جایگزین بهره برداری ناپایدار از جنگل های بلوط زاگرس" به علت اهتمام ویژه و ضریب ارزشمندی که در حفاظت از محیط زیست کشور داشته است، از سوی هیات داوران این جشنواره به عنوان برگزیده اعلام شد. احمدی اجرای طرح های مختلف مبتنی بر حفظ محیط زیست و موفقیت این طرح ها درسطح ملی را نشانه ی دیدگاه خوب مردم استان نسبت به محیط زیست دانست و ابراز امیدواری کرد که مردم و سازمان های مردم نهاد محیط زیستی استان، در آینده نیز همچنان درسطح کشور پیشرو و مطرح باشند.

گفتنی است، ۱۰۹ تجربه به دبیرخانه نخستین جشنواره تجربه های موفق سمن های محیط زیستی، گردشگری پایدار و انجمن های دانشجویی کشور ارسال شده است. مسئولان برگزاری جشنواره نیز اعلام کرده اند که تلاش خواهند کرد تا زمینه لازم جهت حضور این تجربه های موفق را در نمایشگاه بین المللی محیط زیست (اسفندماه 95) فراهم آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار