قائم مقام کمیته امداد استان یزد گفت: حوزه حقوقی کمیته امداد استان یزد طی 6 ماهه نخست سال جاری ۷۲۵ مورد خدمات حقوقی به مددجویان ارائه کرده است.
کد خبر: ۳۱۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 26 October 2016

به گزارش تابناک یزد،رضا زارع‌زاده مهریزی با تشریح فعالیت‌های حوزه حقوقی این نهاد پرداخت و اظهار داشت: خدمات متنوعی که این نهاد در بخش‌های حمایت و سلامت خانواده، امور فرهنگی و آموزش، اشتغال و خودکفایی و حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان یزد طی شش ماهه نخست سالجاری 725 مورد خدمات حقوقی به مددجویان ارائه کرده است افزود: تشکیل 179 مورد پرونده سازمانی و مددجویی نتیجه ارائه این خدمات بوده که از این تعداد 173 پرونده حقوقی و 6 پرونده کیفری بوده است.

قائم مقام کمیته امداد استان یزد ادامه داد: رسیدگی به تمامی امور حقوقی مربوط به سازمان و مددجویان تحت حمایت و همچنین بررسی درخواست های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات و سایر مقام های استانی از جمله وظایف حوزه حقوقی، املاک و امور نمایندگان این نهاد است.

وی با بیان اینکه طی 6 ماهه نخست سال جاری 11 نفر به جمع وکلا و حقوقدانان نیکوکار این نهاد افزوده شده است، گفت: تهیه، تنظیم و بررسی 243 مورد اظهارنامه، دادنامه، شکوائیه و لوایح و دفاعیه جهت ارائه به مراجع قضائی ذیربط و همچنین انجام 288 مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت پوشش طی این مدت از جمله اقدامات بخش حقوقی این نهاد طی 6 ماه گذشته بوده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به اینکه در این مدت برای 33 مورد پرونده مددجویی و هفت پرونده سازمانی سازش، صدور رای و اجرای احکام انجام شده است، افزود: بررسی استعلام‌ها و اظهار نظر و تایید قراردادهای مربوط به ارائه خدمات و انجام امور از سوی موسسه‌ها، شرکت‌ها و کنترل آن‌ها از حیث حقوقی از دیگر فعالیت‌های این بخش است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 228 استعلام و 10 مورد قرارداد بررسی و تنظیم شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار