در حالی یک هفته از اجرای طرح پاییزه کتاب می‌گذرد که براساس آمار خانه کتاب، در استان فارس ۱۱ کتابفروشی برای شرکت در این طرح ثبت نام کردند.
کد خبر: ۳۱۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 23 October 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: در حالی یک هفته از اجرای طرح پاییزه کتاب می‌گذرد که براساس آمار خانه کتاب، در استان فارس 11 کتابفروشی برای شرکت در این طرح ثبت نام کردند که از این تعداد تنها 8 کتابفروشی فعال هستند. فرصت ثبت نام در این طرح تا 24 آبانماه اعلام شده است.

استان فارس رتبه هفتم طرح پاییزه کتاب

اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان فرهنگ استان فارس به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند مشارکت کتابفروشی‌ها در این طرح را گسترش دهد اما معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان فارس پس از یک هفته تماس مداوم خبرگزاری تسنیم در این زمینه پاسخگو نبوده است.

در حال حاضر استان‌های تهران با 75 کتابفروشی، قم با 40 کتابفروشی، اصفهان با 33 کتابفروشی، خراسان رضوی با 30 کتابفروشی، آذربایجان شرقی با 15 کتابفروشی و خوزستان با 12 کتابفروشی از استان فارس پیشی گرفته‌اند.

عدم اطلاع‌رسانی کافی در طرح پاییزه کتاب 

کوروش میراحمدی، مدیر کتافروشی ماهان از شرکت‌کنندگان در طرح پاییزه کتاب در گفت‌وگو با تسنیم نحوه اطلاع‌رسانی از این طرح را پیامک خانه کتاب اعلام می‌کند و می‌گوید: چون در طرح‌های تابستانه کتاب شرکت کرده بودیم از طریق پیامک متوجه برگزاری طرح پاییزه کتاب شدیم. به گفته وی اطلاع‌رسانی از سمت اداره ارشاد استان فارس برای ثبت نام کتابفروشی‌ها نشده است.

میراحمدی درباره مزایای طرح‌های خانه کتاب ( طرح عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب) می‌گوید: این طرح‌ها از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب بهتر است چراکه مردم هم از نظر زمان و هم محل رجوع آزادی بیشتری دارند و می‌توانند به کتابفروشی‌های در دسترس مراجعه کنند.

به گفته وی منحصر کردن نمایشگاه کتاب در یک مکان سبب شده که بسیاری از مردم امکان رفت‌وآمد یا وقت کافی در مدت زمان برپایی نمایشگاه نداشته باشند اما این طرح اختیار عمل بیشتری به مخاطبان کتاب می‌دهد.

مدیر کتابفروشی ماهان شیراز بر این باور است که کتاب در میان مردم غریبه شده و این طرح‌ها کمک می‌کند که مردم با کتاب آشتی کنند.

عارف پیراسته از کتابفروشی مطهری شیراز در گفت‌وگو با تسنیم اطلاع‌رسانی برای این طرح را کافی نمی‌داند و بر این باور است که در صورت اطلاع‌رسانی بیشتر هم استقبال کتابفروشی‌ها و هم مردم از این طرح بیشتر می‌شود.

وی درباره علت حضور در طرح‌های خانه کتاب می‌گوید: با اجرای این طرح و تخفیفی که برای خرید کتاب می‌دهند کتابفروشی‌ها رونق می‌گیرند و کتابخوانی نیز در میان مردم بیشتر می‌شود.

پیراسته استقبال مردم از طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی مطهری را خوب ارزیابی و آن را انگیزه‌ای برای شرکت در طرح پاییزه اعلام کرد.

مهلت ثبت نام تا 24 آبان ماه

به گزارش تسنیم در طرح «پائیزه کتاب» برای کتاب‌های حوزه بزرگسال 20 درصد تخفیف و برای کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان 25 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

این طرح همزمان با بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از  24 آبان ماه تا 24 آذر ماه در کتابفروشی‌های عضو این طرح اجرا می‌شود. کتابفروشی‌هایی می‌توانند در این طرح شرکت کنند که دارای پروانه کسب با تاریخ معتبر باشند. 

در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل 20 میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است و خریدار هم می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی عضو طرح «پاییزه کتاب»، آثار مورد نیاز خود را خریداری کند.

مؤسسه خانه کتاب تعهد کرده حداکثر تا یک ماه بعد از پایان طرح با کتابفروشی‌های عضو این طرح تسویه حساب کند. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طرح «پاییزه کتاب»به کانال تلگرامی https://telegram.me/paeezeyeketb بپیوندند.

استان فارس در طرح‌ تابستانه کتاب با 34 کتابفروشی رتبه 5 را به لحاظ ثبت نام کتابفروشی‌ها داشته است و با وجود رشد 3 برابری در فروش کتاب رتبه 9 را در میان استان‌های پرفروش کتاب به خود اختصاص داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار