رئیس اداره آموزش‌وپرورش لارستان گفت: بیش از ۷۰ مدرسه در سطح شهرستان لارستان به امکاناتی همچون "لب تاپ" و "دیتا" مجهز شده است.
کد خبر: ۳۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 05 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد فیاض‌پور در هفتمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که بعدازظهر امروز در محل سالن اجتماعات شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش نهادی بستر آفرین است و این نهاد همه عرصه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی را دربرمی‌گیرد.

وی درباره نقش‌آفرینی آموزش‌وپرورش در زمینه رشد استعدادهای نهفته و توسعه جوامع افزود: هر جامعه‌ای که پرچم‌دار توسعه هستند، بیشترین بودجه را به آموزش‌وپرورش اختصاص داده‌اند.

فیاض‌پور با بیان اینکه پیشرفت در گرو آموزش‌وپرورشی فعال، پویا، قوی، متحول و توسعه‌آفرین است، تصریح کرد: در آموزش‌وپرورش لارستان 286 واحد آموزشی وجود دارد که بخش اعظمی از فضاهای فیزیکی، آموزشی و تجهیزات مدارس به همت خیرین تأمین شده است.

وی با تأکید بر جذب بودجه‌های دولتی در ساخت اماکن علمی و آموزشی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش باید برای به روز شدن، تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین را وارد مدارس کند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در چند مدت اخیر بیش از 70 مدرسه در سطح شهرستان به امکاناتی همچون "لب تاپ" و "دیتا" مجهز شده است، بیان کرد: 300 بخاری و 240 کولر در سطح روستاهای محروم لارستان توزیع شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سطح شهرقدیم و شهرجدید لار، به 4 واحد آموزشی جدید نیاز است، عنوان کرد: فرسودگی برخی مدارس سبب نگرانی مسئولان شهرستان شده است که نیاز به نوسازی دارد.

وی با اشاره به علاقه زیاد دانش‌آموزان لارستانی به علوم نوین همچون نانوتکنولوژی گفت: در المپیاد اخیر نانو 300 دانش‌آموز شرکت داشتند که نسبت به سال گذشته رشد 3 برابری داشته است.

فیاض‌پور با ابراز تأسف از عدم وجود یک آزمایشگاه مجهز در زمینه نانو فناوری تصریح کرد: براساس مصوبه دولتی اگر آموزش‌وپرورشی بتواند 50 میلیون بودجه تهیه کند، دولت نیز بودجه‌ای بالغ بر 140 میلیون تومان برای تاسیس آزمایشگاه مشارکتی اختصاص می‌دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار