600 کیلوگرم بذر بادام کوهی و کُنار با همکاری طبیعت دوستان در مناطق مختلف شهرستان لار کشت می شود.
کد خبر: ۳۱۵۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 20 October 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه پوشش گیاهی و اقلیم منطقه لارستان به دلیل تغییرات جهانی آب و هوا در حال تغییر است، گفت: رفتار و برنامه ‌های ما در جهت حفظ منابع طبیعی نیز باید متناسب با آن تغییر یابد.
وی با اشاره به اینکه زندگی انسان به طور مستقیم وابسته به آب، خاک و هواست، افزود: همه ما در جهت حفظ و احیاء منابع طبیعی در برابر آیندگان مسئولیم و اگر نقش خود را به درستی ایفا نکنیم، نسل آینده از موهبت‌های طبیعی محروم می‌ شوند.
رضایی افزود: منطقه لارستان بزرگ در حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار وسعت دارد، اما  برای مقابله با شرایط بحرانی نیاز است که بر تعداد درختان منطقه لارستان افزوده شود و وظیفه تک تک ماست که این مهم را به انجام برسانیم.
رئیس اداره منابع طبیعی لارستان خاطرنشان کرد: پارسال در حدود 100 کیلوگرم بذر بادام کوهی که از کوه‌های گاوبست تهیه شده بود با همکاری و همراهی مردم در مناطق اطراف روستاهای هود، بیدشهر، گلار و غیره کاشته شد که نتیجه اولیه بسیار امیدوارکننده و دور از انتظار بوده است.
وی با اشاره به اینکه هر کیلو بذر بادام کوهی در حدود 3 هزار و 250 عدد بذر را در برمی‌ گیرد، گفت: پارسال نزدیک به 150 هزار اصله درخت به پوشش گیاهی منطقه لارستان اضافه شده است.
رضایی تصریح کرد: برای امسال 200 کیلوگرم بذر بادام کوهی و 400 کیلوگرم بذر کنار تهیه شده که جهت کاشت آن نیازمند همت و همراهی طبیعت دوستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار