امام جمعه اردکان گفت: معلمین باید به نقش و مسئولیت خود آشنا باشند و راه پیامبر اکرم(ص) را برگزینند.
کد خبر: ۳۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 05 May 2015
به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی در دیدار با فرهنگیان بسیجی اردکان ضمن گرامیداشت هفته معلم افزود: معلمان مظهر صفات الهی هستند.

وی با اشاره به آیات واحادیث اضافه کرد: نعمتی بعد از خلقت که بیشترین ارزش را دارد تعلیم و علم آموزی است .

امام جمعه اردکان با بیان اینکه پیامبران و ائمه اطهار به عنوان معلمان بشریت از طرف خداوند برای جامعه فرستانده شده اند ادامه داد: اگر رسالت پیامبران که همان تعلیم دادن انسان هاست مورد توجه قرار بگیرد مدینه فاضله به وجود می آید .

حسینی افزود: این ظلم و جنایت هایی که در جهان در حال رخ دادن است به دلیل ان می باشد که نتوانسته ایم تعالیم خداوند آن گونه که تاثیر گذار باشد به گوش جهانیان برسانیم .

وی با اشاره به اینکه معلمین باید انچه پیامبران ما ملاک عمل خود قرار داده اند را به عنوان چراخ روشن پیش رو بگذارند تصریح کرد: هیچ کاری بالاتر و بهتر از تربیت و هدایت انسان ها وجود ندارد.

امام جمعه گفت: بعد انسانی انسان حرکت به سوی خدا و حرکت دادن دیگران به سوی خداست و مسوولان آموزش و معلمین باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند و با شناخت خدا و تربیت انسان ها به سوی خدا از این توفیق عظیم نهایت استفاده را ببرند و آن را سپاس گویند.

حسینی در ادامه اظهار کرد: اگر معلمین شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند باید بدانند که وی معلمی بود که دغدغه کارداشت و در تمام عرصه ها از جمله سخنرانی و تالیف سرامد بود .

اردکان حدود دو هزار معلم و مربی دارد و دارای 80هزار نفر جمعیت می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار