لیموترش حاوی مواد مغذی، از جمله ویتامین C، ویتامین های B کمپلکس، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر است و در مواقع استرس زا نیست به یاری ما می آید.
کد خبر: ۳۱۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 12 October 2016
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیروزی کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از مهم ترین خواص آب لیمو ترش، می توان به اثرگذاری آن بر روی سیستم ایمنی اشاره کرد.
فیروزی با اشاره به اینکه در مواجهه با شرایط استرس زا، سطح ویتامین C در سیستم بدنی نخستین ماده ای است که دستخوش افت و کاهش می شود، تاکید کرد: بسیار مهم است که در روزهای پر استرس مقدار ویتامین C دریافتی خود را با خوردن منابع غنی این ویتامین مانند لیمو، افزایش دهیم، لیمو سرشار از پتاسیم بوده و برای سلامت قلب، مغز و اعصاب بسیار مهم است.
فیروزی در مورد اثر آب لیموترش بر دستگاه گوارش، گفت: آب لیمو نه تنها به هضم راحت تر مواد غذایی در دستگاه گوارش کمک می کند، بلکه باعث تسکین نشانه های سوء هاضمه شامل آروغ زدن و نفخ می شود؛ این میوه معجزه آسا با بهبود عملکرد آنزیم ها و تحریک فعالیت های کبد باعث سم زدایی از بدن می شود.
او با اشاره به اینکه که آب لیمو باعث آسیب به مینای دندان می شود، ادامه داد: این مهم است که آب لیمو را با آب رقیق کنید و نوشیدن آن 15 تا 30 دقیقه قبل از صبحانه، بهترین اثر را بر روی سلامتی دارد.
او در مورد چگونگی تاثیر آب لیمو بر پوست، اضافه کرد: آنتی اکسیدان های آب لیمو با سم زدایی خون باعث کاهش لکه و چین و چروک و شفافیت پوست می شود.
فیروزی ادامه داد: لیمو، حاوی فیبر محلول است که باعث احساس سیری می شود و به این وسیله می تواند باعث کاهش وزن شود.
او در پایان مصرف روزانه یک عدد لیموترش را برای بهره مندی از فواید آن توصیه کرد و یادآور شد: این نکته بسیار مهم است که خوردن این میوه باید مستمر باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آذی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
فواید آب لیموی تازه بزکسی پوشیده نیست امانگهداری آب لیمو به مدت زیادآنهم دربطریهایپلاستیکی غیرضرر چه سودی دارد؟امروزه که درتمام فصلها لیموی تازه درتمام نقاط کشورمان یافت میشود چرا ازآبلیموهای بازاری که هیچ اطمینانی به خلوص وبهداشت آن نداریم
استفاده نمائییم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار