همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی،استان ایلام همزمان با سایرکشور یکپارچه غرق ماتم و عزا در سوگ اباعبدالله(ع) و شهید کربلا است.
کد خبر: ۳۱۰۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 11 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛به همین مناسبت تجمع عزاداران حسینی در سوگ شهدای کربلا از صبح سه شنبه در مناطق مختلف شهری و روستایی این استان همراه با آیین های سینه زنی و زنجیر زنی در حال برگزاری است.
 
عزاداران ایلامی که تا پاسی از شب گذشته را در مسجدها و تکیه ها به عزاداری و سوگواری پرداختند امروز نیز حضوری چشمگیر و فعال در محافل عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) دارند.
 
تجمع عزادارن حسینی در شهر ایلام ساعت 10 صبح در میدان 22 بهمن آغاز شده و هیات های عزاداری با حضور در این مکان با مرثیه سرایی و نوحه خوانی به شیوه سنتی و محلی سوگواری می کنند.
 
تاسوعای حسینی که به عنوان بزرگداشت علمدار کربلا نامگذاری شده در استان ایلام با آیین های ویژه ای نیز همراه است.
 
افزون بر حرکت دسته های سینه زن و زنجیر زن، مردم ایلام عصر امروز در تکیه ابوالفضل(ع) و حسینیه سید موسوی با بر افروختن شمع به عزاداری و سوگواری در سوگ علمدار کربلا پرداخته و در ادامه نذورات خود را میان عزاداران توزیع می کنند.
 
توزیع حلیم، شله زرد، آش رشته، شربت و انواع غذاها بنام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) از آیین های مردم استان ایلام در ایام محرم بویژه روزهای تاسوعا و عاشوراست.
 
ایستگاه های صلواتی در بیشتر محله ها، معابر و خیابان ها راه اندازی شده و با توزیع شیر، شربت، خرما و انواع کیک و شیرینی محلی، از دسته ها و هیات های عزادار و اقشار مردم پذیرایی می کنند.
 
علاقه پرشور مردم بویژه نوجوانان و جوانان به خاندان عصمت و طهارت (ع) آنان را به حضور گسترده در آیین های سوگواری امام سوم شیعیان و یاران با وفایش فرا خوانده است.
 
** خیابان های دهلران مملو از عاشقان عزادار در تاسوعای حسینی
همزمان با تاسوعای حسینی، خیابان های شهر مرزی و گرمسیر دهلران مملو از عاشقان سقای دشت کربلا و عزاداران حسینی است.
 
به گزارش تابناک ایلام، مردم مرزدار شهرستان دهلران در عزای سقای دشت کربلا به خیابان ها آمدند و شور حسینی خود را با فریادهای یا ابوالفضل به نمایش گذاشتند.
 
عزاداران تاسوعای دهلران با راه اندازی دسته جات سینه زنی به تجمع عاشقان سقای حسین(ع) در میدان بسیج این شهر پیوستند.
 
هیات های عزاداری با حمل بیرق های سیاه و نوحه خوانی و سینه زنی در میدان بسیج این شهر به عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) ملحق شدند و در عزای ابوالفضل العباس(ع) علمدار نامی دشت کربلا سوگواری کردند.
 
پس از تجمع مردم و هیات های عزاداری در میدان بسیج این شهر، جمعیت عاشقان و دلدادگان حسین بی علی (ع) از میدان بسیج به سمت مسجد جامع حرکت کردند.
 
آیین عزاداری و تجمع بزرگ عزاداران حسینی عصر امروز در جوار امامزاده علی صالح (ع) نیز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
 
به گزارش تابناک ایلام،آیین های تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم عزادار در شهرستان های دره شهر، آبدانان، مهران، ملکشاهی، ایوان، سیروان و چرداول نیز با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است.
 
امروز در تاسوعای سال 1438 هجری قمری، استان ایلام سراسر سیاهپوش است و همه آمده اند که مانند تاسوعای سال 61 هجری قمری و بسان حضرت عباس بن علی (ع)، فرزندان عقیل، مسلم بن عوسجه، زهیر بن قین و سایر اصحاب و اولاد حضرت امام حسین (ع) ابراز ارادت و وفاداری به آن حضرت و منش، دین و آیین وی کنند و از یزید و یزید صفتان برائت جویند.
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار