مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف با شرکت 4 هزار نفر در ارومیه برگزار می شود، گفت: در سطح استان نیز این مراسم با شرکت 20 هزار نفر در 70 مسجد در حال برگزاری است.
کد خبر: ۳۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 04 May 2015

به گزارش اروم نیوز؛ حجت الاسلام سید محمد فخری در گفت و گو با خبرنگار تیار با بیان اینکه با شروع ماه رجب که ماه اعتکاف است فرصت ارزشمند الهي براي معتكف شدن به درگاه خدا برای مردم بويژه جوانان فراهم می شود، گفت: ‌یکی ازبهترین فرصتها برای رسیدگی به پرونده نفس، ایام اعتکاف است.

وی این ایام را مصداق روایتی از رسول خدا عنوان کرد که می فرماید: « ان ربکم فی ایام دهرکم نفحات الافتعرضوا لها » همانا درایام زندگی شما، لحظاتی است که در معرض نسیم قرار می گیرید، تلاش کنید که خویشتن را در مسیر آن فیض الهی قرار دهید.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اعتكاف را آميزه‌اي از چند عبادت پر فضيلت روزه، حضور در مسجد، حج، جهاد، نماز، ذكر و داراي برخي جنبه‌هاي اجتماعي عنوان کرد و گفت: دقت در احكام، آداب، شرايط و محرمات اعتكاف نشان مي‌دهد كه اعتكاف اشتراكات و مشابهت هاي قابل توجهي با عبادات ياد شده دارد.

وي با بیان اینکه معتکفان با انجام اعمال مخصوص از جمله دعای ام داود، قرائت قرآن کریم دعا و ذکر در مساجد استان از فضایل ماه رجب بهره می برند،‌ تصریح کرد: امسال مراسم اعتکاف با جلسات مشاوره توسط مشاورینی که تخصص لازم را در زمینه‌ مشاوره دارند در موضوعات مربوط به حجاب و عفاف، سبک زندگی اسلامی، احکام دینی و احکام روابط بین زن و مرد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فخری از اعتکاف به عنوان فرصت ارزشمند برای نزدیکی به خداوند متعال وارتقای سطح معنوی جامعه یاد کرد و گفت: اعتکاف از سنتهای معمول مسلمانان است که از حضرت رسول اکرم (ص ) به یادگار مانده و امروز پس از گذشت 1400 سال، همچنان مردان و زنان مومن در ایران آن را احیا می کنند.

وی تصریح کرد: در آذربایجان غربی نیز همزمان با سراسر کشور مراسم معنوی اعتکاف در حال برگزاری است.

حجت الاسلام فخری افزود: مراسم معنوی اعتکاف در ارومیه در 7 مسجد با شرکت 4 هزار نفر برگزار می شود و در سطح استان نیز این مراسم با شرکت 20 هزار نفر در 70 مسجد در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در مراسم معنوی اعتکاف به مانند سالهای قبل بانوان نسبت به آقایان حضور زیادی دارند، اظهار کرد: حدود 70 درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می دهند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه حضور در مراسم اعتکاف نسبت به سالهای قبل افزایش داشته، افزود: سال قبل حدود 14 هزار نفر شرکت کننده در استان داشتیم که امسال در سطح استان 20 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار