کد خبر: ۳۰۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 02 October 2016
به گزارش تابناک یزد،معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد گفت: جمعیت سالمندی یزد بیشتر از کشور است و ۹ درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

 محمدحسین لطفی در نشست خبری به مناسبت هفته سالمند، اظهار داشت: در سطح کشور جمعیت سالمندی ۸ درصد اعلام شده اما این میزان در استان یزد بیش از میانگین کشوری است که زنگ خطری برای مسئولان در استان یزد به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سالمند در معرض انواع مخاطرات، محدودیت های جسمی، روحی و روانی است ادامه داد: برخی شاخصه‌ ها و سیاست های نادرست گذشته موجب شده تا جمعیت سالمندی کشور افزایش پیدا کند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به نقش ازدواج در کنترل جمعیت و سن جمعیت کشور اضافه کرد: شاخصه ‌هایی مانند عدم توجه به سن ازدواج همچنین عدم توجه زوجین به فرزند ‌آوری و تک فرزندی موجب می شود تا با کاهش جمعیت جوان در کشور مواجه شویم.

وی با بیان اینکه هر میزان که سن بالا برود هزینه های مراقبتی نیز بیشتر خواهد شد عنوان کرد: وزارت بهداشت برنامه های متعددی در قالب طرح تحول سلامت برای مراقبت از سالمندان دارد.

لطفی ادامه داد: از جمله این برنامه ها اجرای طرح غربالگری سلامت سالمندی است که در استان یزد یک سوم جمعیت سالمندی در این طرح شرکت کرده اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: استان یزد بیش از ۹۵ هزار سالمند دارد که اگر براساس برنامه ریزی های انجام شده بتوانیم تا پایان سال این جمعیت را مورد غربالگری قرار دهیم بخشی از هزینه های تحمیلی به خانواده ها نیز براثر مراقبت های بهداشتی کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: سالمندان برای خودمراقبتی و کسب اطلاعات لازم به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با بهره مندی از طرح غربالگری از بروز بیماری ‌ها و مشکلات بعدی جلوگیری شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار