در چهارمین روز از جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست، موسیقی عاشیق و غذاهای سنتی از مشتقات انگور به نمایش گذاشته شد.
کد خبر: ۲۹۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 17 September 2016

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ هرچند دوشاب مانند سایر خوراکی های سنتی و باستانی تا حد بسیار زیادی جایگاه خود را در سفره ها بویژه سفره مردم شهرنشین از دست داده است ولی هنوز هم برای پختن غذاهایی مانند قیقناق، باسلوق، قویماخ، تره و نیز پخت انواع حلوا، از حلوای هویج (سوغات ارومیه) ، حلواهای محلی و انواع مرباها و همچنین همراه بعضی مواد غذایی مانند ماست و شیربرنج استفاده می شود که در چهارمین روز جشنواره انگوراین  غذاهای سنتی چون قایقاناخ، تره، حلوای شیره انگور و دلمه برگ مو با حضور خیل کثیر شهروندان به نمایش گذاشته شد.
 نمایش موسیقی عاشیق ها با حضور گسترده علاقمندان
  جشنواره انگور در طی این روز ها با اجرای  موسیقی سنتی عاشیق با حضور علاقمندان در  محوطه جنبی تالار فلامینگو رنگ و بوی هنری پیدا کرده است  این مراسم هر روز با تشویق  علاقمندان به موسیقی عاشیق  در حال اجرا است و همچنین  در آن حرکات آیینی جلمان  در فضایی شاد اجرا می شود.
توزیع 2 هزار کیسه پارچه ای 
در چهارمین روز جشنواره بیش از دو هزار کیسه پارچه ای  در بین مردم توزیع شد، این کیسه ها در راستای حفاظت از محیط زیست در چهارمین جشنواره انگور انجام می شود و می تواند در ایجاد فرهنگ پرهیز از استفاده کیسه های پلاستیکی و نایلونی تاثیرگذار باشد.
حضور مسئولین در چهارمین روزجشنواره انگور 
در چهارمین روز جشنواره ،  مسئولین با بازدید از  جشنواره  انگور  ، تصاویر خبری را در قاب چهارمین جشنواره انگور به یادگار گذاشتند.
نمایش انوع  گونه های انگور در غرفه روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ارومیه 
حسینی، کشمشی سفید بی دانه، کشمشی قرمز بی دانه، ریش بابا، خلیلی و یاقوتی در آذربایجان غربی به خصوص ارومیه برداشت می‌شود که این ویژگی ارومیه را به نام شهر انگور در سراسر کشور و حتی منطقه معرفی کرده است که این تنوع رقم های انگور در ارومیه در غرفه روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری ارومیه در معرض دید عموم قرار گرفت  و شهروندان  با بازید از این غرفه با انواع رقم های انگور آشنا می شوند و این امر  با حس کنجکاونه فراوان مردم در مورد تنوع زیاد رقم ها انگور  و نام های متنوع آنها همراه شد .
حضور پرشور مردم در محوطه سنتی جشنواره 
 چهارمین روز از سومین جشنواره انگور با اجرای مراسم دوشاب پزان، تهیه عرق بادرشیو، اجرای موسیقی آشیق و اجرا آیین غذاهای سنتی با  استقبال بی نظیر مردم  و گردشگران پرشورتر از روز های گذشته  داوم یافت .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار