کارشناس سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت:در سال زراعی جاری یک هزار و 20 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت این محصول پرتقاضا اختصاص یافته است.
کد خبر: ۲۹۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 14 September 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛علی اشرف عبدالهی  اظهار کرد: در سال زراعی جاری یک هزار و 20 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت این محصول پرتقاضا اختصاص یافته است.

وی افزود: امسال در هر هکتار چهار تن میوه گرمک از اراضی زیرکشت این محصول جالیزی برداشت و روانه بازارهای مصرف استان ایلام شد.

عبدالهی یادآور شد: با توجه به استقبال مردم استان برای خرید این میوه همه محصول کشت شده در شهرستان های مختلف تنها به مصرف داخلی استان می رسد و به دیگر نقاط کشور صادر نمی شود.

وی گفت: گرمک یا همان گِرگِه از میوه های فصلی و پرمصرف استان ایلام است که همه ساله در فصل تابستان عموم مردم منتظر ورود این محصول به بازار هستند.

به گفته وی، میزان کشت و مزه گرمک به نزولات جوی بستگی دارد به گونه ای که در فصول پر آب و بارانی این محصول بیشتر کشت می شود ولی به علت آب فراوانی که به خورد این میوه می رود از مزه و مقدار املاح معدنی آن کاسته می شود.

عبدالهی تاکید کرد: گرمک استان ایلام از اسفندماه هر سال به صورت دیم کشت می شود و برداشت آن از خرداد آغاز می شود و محل کشت این محصول شهرستان های ایلام، ایوان، سیروان و چرداول است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار