وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:اقدامات دولت در سفر های استانی نمایشی نیست بلکه با هدف رفع مشکلات مردم و پاسخگویی به نیازهای مردم انجام می شود.
کد خبر: ۲۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷ 30 April 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسن هاشمی که در شانزدهمین سفر استانی رییس جمهوری به همراه کاروان دولت تدبیر و امید روز چهارشنبه به استان فارس سفر کرده است، در نشست شورای اداری شهرستان مهر (MOHR) اظهار داشت:یکی از هنرمندی های رییس جمهوری این بود که تورم را از 44 درصد به نزدیک 15 درصد کاهش داد.

وی افزود:باید همگان توجه داشته باشند که امسال درآمدهای دولت کاهش یافته و بر این اساس امسال دولت سالی دشوار را پیش رو دارد .

وزیر بهداشت اضافه کرد:پیشرفت هیچ کشوری بدون اتحاد و همدلی امکان پذیر نیست و امیدواریم همه آحاد جامعه از همگرایی سخن بگویند نه از تفرقه و انتظار این است که در جامعه اسلامی حرمت انسان ها بیش از هر جامعه دیگری حفظ شود .

دکتر هاشمی افزود:همان گونه که امام (ره) بیان می کردند، مردم ایران اسلامی بسیار خوب و صبور هستند و امیدواریم امسال نیز با همدلی و همزبانی دولت و ملت و با اتحاد ، بتوانیم به اهداف والای انقلاب اسلامی دست یابیم.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از مطالب خود بر لزوم اجرای دقیق برنامه تحول در نظام سلامت در بیمارستان ها تاکید کرد و اجرای این برنامه را زمینه ای برای عرضه خدمات بهتر به مردم دانست .

هاشمی در ادامه این نشست از بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان مهر بازدید کرد.

این بیمارستان دارای 52 تختخواب است و با الحاق ساختمان جدید که هم اینک در حال ساخت است ، به بیمارستان 80 تختخوابی ارتقا می یابد.



** بخشی از مشکلات قبلی دولت را حل کرده ایم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در ادامه سفر خود به شهرستان مهر در جمع مردم این شهرستان گفت:دولت تدبیر و امید در شرایطی امور را به دست گرفت که مشکلات زیادی در کشور وجود داشت اما هم اینک بخشی از این گرفتاری ها و مشکلات را دولت یازدهم برطرف کرده است.

هاشمی اظهار داشت: دولت با وجود مشکلات مالی که با آن مواجه است و کاهش 50 درصدی قیمت نفت ، همچنان موضوع سلامت مردم و حوزه بهداشت و درمان را یکی از اولویت های خود می داند.

وی ادامه داد:به نظر می رسد که کارنامه دولت در زمینه فعالیت در حوزه بهداشت و درمان و بیمه ، کارنامه قابل قبولی است .

این مقام مسوول افزود:وعده دولت برای برخورداری همه مردم از پوشش بیمه در حال محقق شدن است و سال گذشته حدود 9 میلیون نفر از افرادی که زیر چتر بیمه قرار نداشتند از خدمات بیمه درمانی برخوردار شدند.

هاشمی گفت:اعزام بیش ازسه هزار نفرپزشک متخصص ،تعداد قابل توجهی پزشک عمومی، و پرستار به شهرستان های دور دست و محروم برای عرضه خدمات بهتر و بیشتر در دولت تدبیر و امید شکل گرفت و از این طریق بخشی از مشکل مردم در حوزه بهداشت و درمان برطرف شد .

وی افزود:کشور ما در آرامش است و دولت هم با تدبیر برای امید آفرینی و رفع مشکلات و کمبودها در حال تلاش است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از مطالب خود بیان داشت:کشور ما امروز به دنیا نیاز دارد و دنیا هم به کشور ما و به همین سبب باید با عقلانیت با دنیا حرف بزنیم ضمن این که باید بر اصول خودمان استوار و پایدار بمانیم .

فرماندار شهرستان مهر هم در این دیدار به برخی از درخواست های مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت:احداث بیمارستان جدید در شهر مهر، اجرای طرح ساماندهی نخلستان های مهر به عنوان کمربند سبز حدفاصل شهر وراوی تا شهرهای گله دار و اسیر به طول بیش از 50 کیلومتر، تخصیص اعتباربرای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای این شهرستان از جمله این درخواست هاست.

سید محمد موسوی افزود:ایجاد منطقه گردشگری در لاور مهر، تکمیل راه های روستایی شهرستان مهر، تکمیل بیمارستان خیر ساز گله دار،ساخت بیمارستان جدید شهر مهر و تبدیل مراکز بهذاشتی درمانی بخش های وراوی، مرکزی گله دار به شبانه روزی از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین در بدو ورود خود به شهرستان مهر با حضور در گلزار شهدای این شهر به لاله های به خون خفته انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس با نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه ادای احترام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار