گزارشی از حضور وزرای دولت تدبیر و امید در شهرستان های مختلف استان فارس و بازدیدها و افتتاح پروژه ها و سخنرانی های آنها در جمع مردم.
کد خبر: ۲۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴ 29 April 2015
به گزارش تابناک فارس؛روز چهارشنبه 9 اردیبهشت شهرستان های استان فارس میزبان وزرای دولت تدبیر و امید بودند.
وزیر کشاورزی در سپیدان و ممسنی
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزرعه تولید ماهی قزل آلا در شهرستان سپیدان
محمود حجتی امروز از شرکت کشت و صنعت پارس سیرنگدر بیضا کهاین به عنوانواحد نمونه تولید مرغ و تخم مرغ استان فارس است، بازدید کرد .
همچنین وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به این شهرستان از مزرعه تولید ماهی قزل آلا در شهرستان سپیدان هم دیدن کرد.

محمود حجتی روز چهارشنبه در بازدید از شهرستان ممسنی گفت: توسعه آبخیزداری در فارس با توجه به خشکسالی های پیاپی و افت شدید سفره های آب زیر زمینی برای کشاورزی فارس حیاتی است.

حجتی افزود: مدیریت منابع آب باید از ابتدای حوزه آبی شروع و به سفره های آب زیرزمینی تزریق شود تا از هدر روی آب و تبخیر آن جلوگیری گردد.

وی گفت:خوشبختانه استان فارس نسبت به حد متوسط کشور از منابع آبی قوی برخوردار است که باید با مدیریت آب،منابع آب و توسعه آبخیزداری و تقویت سفره های زیرزمینی آنها را حفاظت کرد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: دولت و مجلس راهکارهای قانونی برای کشاورزان خسارت دیده در خشکسالی‌ها پیش‌بینی کرده تا بهره‌برداران از امنیت سرمایه گذاری برخوردار شوند.

دیدار وزیر فرهنگ با اهالی فرهنگ و هنر فارس در تالار حافظ شیراز

علی جنتی شامگاه چهارشنبه در نخستین روز سفر هیات دولت به استان فارس در جمع هنرمندان و فرهنگوران استان فارس در شیراز بیان کرد: اعزام گروه های موسیقی برای اجرای کنسرت در خارج از کشور از برنامه های اصلی این وزارتخانه است و تلاش می کنیم در اعزام ها، هنر و هنرمندان موسیقی استان ها و بخش های مختلف کشور استفاده شود.

وی افزود: در بخش موسیقی در برخی از استان های کشور هیچ مشکلی نداریم و کنسرت ها بخوبی برگزار و شادی و نشاط به خوبی در آنها دیده می شود.

جنتی با بیان اینکه فارس جایگاه و ظرفیت ویژه ای در بخش موسیقی دارد و معتقدیم موسیقی باید در این استان بدرستی برگزار شود اظهار داشت: زمانی که وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز اجرای موسیقی در این استان را می دهد و عده ای در استان اجازه برگزاری آن را نمی دهند، در شان استان ادبی و فرهنگی فارس نیست.

وی اضافه کرد: این وزارتخانه جشنواره های ملی و بین المللی متناسب با تخصص و فرهنگ هر استان را تعریف کرده است که با توجه به ظرفیت فارس به عنوان خاستگاه شعر و ادب، باید جشنواره سالانه ادبی در بعد بین المللی در این استان برگزار شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در بخش سینماها در کشور نیز رایزنی هایی با نهادهای مالی انجام شده است که تعدادی از سینماهای فرسوده کشور بازسازی و تجهیز شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: در این زمینه اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان برای تجهیز و بازسازی سینماهای کشور در نظر گرفته شده است که تلاش می کنیم این اعتبار تا 30 میلیارد تومان افزایش یابد.

جنتی با اشاره به اینکه تجربه بخش فرهنگ پایتخت باید در استان ها مورد استفاده قرار گیرد افزود: باید شهرداری ها با دریافت عوارض کمتر شرایطی را فراهم کنند تا در کنار مجتمع های تجاری و مراکز خرید، امکان ایجاد سالن های سینمایی وجود داشته باشد.

وی گفت: صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران ، صندوقی برای حمایت از این قشر و رفع مشکلات آنهاست که بدهی زیادی داشت که با رایزنی هایی با سازمان تامین اجتماعی تلاش کردیم خدمات این قشر قطع نشود.

او بیان کرد: در حال حاضر 60 هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند که برخی از آنها نویسنده، هنرمند و روزنامه نگار نبودند که اعضای این صندوق پالایش شدند و هم اینک خدمات به قشر واقعی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران ارائه می شود.

جنتی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال را به نام سال تئاتر معرفی کرده اظهارداشت: در طول فعالیت دولت یازدهم مشکلاتی در بخش های هنری وجود داشت که بخش تئاتر سرآمد آنها بود.

وی اظهارداشت: بر این اساس امسال اعتبار مناسبی برای بخش تئاتر در نظر گرفته شده است تا فعالیت ها در این بخش مجددا احیا شود و رونق گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: حدود 150 مجتمع فرهنگی و هنری که قابلیت برخوداری از سالن تئاتر دارند، در کشور شناسایی شده و در ردیف تخصیص بودجه برای تجهیز این سالن ها به مرکز فعال تئاتر قرار گرفته اند.

وزیر راه و شهرسازی در کازرون و داراب

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که به همراه شاهین محمد صادقی نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی، حسن نیا معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور، عشایری مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس و تنی چند از مسؤلان کشوری و استانی در شهرستان کازرون حضور یافته بود از پروژه های حوزه راه و شهرسازی در این شهرستان بازدید کردند.

تونل محرم که جاده کازرون - شیراز را به محور نورآباد - بوشهر متصل می کند، نیز مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه قرار گرفت.

در سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی محور کازرون - قائمیه، قائمیه - بابامیدان، کنار تخته - خشت نیز مورد بازدید قرار گرفت.

از عملیات اجرایی احداث پروژه محور خشت - وحدتیه نیز در سفر کاری وزیر راه و شهرسازی بازدید شد و مراحل گوناگون ساخت این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

عباس آخوندی بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از راه ها و مسکن مهر شهرستان داراب، گفت: با استفاده از بالگرد، جاده های شهرستان داراب را بررسی کردم و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز برای رسیدگی و تکمیل راه های شهرستان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در بحث راه های روستایی این شهرستان نیز احداث ۱۰۰ کیلومتر راه مصوب شده که بخشی از آن انجام و ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اعتراضات مردم به وضعیت مسکن مهر این شهرستان نیز، گفت: معاون مسکن وزارتخانه را به زودی به این شهرستان اعزام خواهم کرد تا تمامی مشکلات را بررسی و نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.

آخوندی افزود: یکی دیگر از مشکلات این شهرستان بحث دوبانده شدن مسیر داراب به سمت فسا بود که امروز اجرای ۲۶ کیلومتر این مسیر مصوب شد.

در این سفر ساخت تقاطع غیر هم سطح در مسیر داراب به بندرعباس مصوب و بازدید از راه های کوهستانی این شهرستان نیز انجام شد.

در ادامه سفر معاونین و وزرای دولت به شهرستانهای استان فارس تا ساعتی دیگر حجت الاسلام انصاری معاون رئیس جمهور وارد داراب خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی امروز با حضور در شهرستان جهرم مسائل و مشکلات راه ، فرودگاه و بیمارستان های این شهرستان را بررسی کرد.

عباس آخوندی در بازدید از بزرگراه شیراز - جهرم اظهار امیدواری کرد 60 کیلومتر باقی مانده از این محور تا چند ماه آینده به پایان می رسد .

از مسیر 170 کیلومتری محور جهرم – شیراز صد کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از فرودگاه جهرم گفت : طرحی در دست تدوین است که فرودگاه هایی مثل جهرم تجهیز و مورد استفاده قرار گیرد.

فرودگاه جهرم از سال 52 آغاز به کار کرده و بارها تعطیل شده است.

این فرودگاه در 5 سال اخیر سه بار راه اندازی مجدد شده است.

فرودگاه جهرم دارای باندی به طول 2500 متر است که در صورت افزایش طول باند به 3500 متر زمینه لازم برای فرود هواپیماهای پهن پیکر نیز فراهم می شود .

برای اجرای این طرح 400 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به جهرم از ساختمان نیمه تمام بیمارستان 200 تختخوابی جهرم نیز بازدید کرد .

این بیمارستان تاکنون 45 درصد پیشرفت داشته و دارای 25 هزار متر مربع زیربنا است که در هفت طبقه و با 25 میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است.

برای ساخت کامل این بیمارستان به 600 میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد که آخوندی برای تخصیص این میزان اعتبار قول مساعد داد و گفت: بیمارستان فوق تخصصی جهرم برای منطقه جنوب فارس بسیار مهم است.

وزیر صنعت و معدن در مرودشت و آباده و اقلید

محمدرضا نعمت‌زاده ظهر امروز در شانزدهمین سفر استانی هیئت دولت به فارس در جمع شماری از کارگران کارخانه تعطیل شده آزمایش مرودشت اظهار داشت: این کارخانه یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانه‌های تولید لوازم خانگی در کشور است و قبل از اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی زیر نظر دولت و سازمان صنایع و معادن سابق فعالیت می‌کرد.

وزیر صنعت و معدن با تاکید بر لزوم راه‌اندازی کارخانه آزمایش عنوان کرد: اگر سرمایه‌داران این کارخانه توانایی اداره کردن این واحد تولیدی را دارند، اقدام به راه‌اندازی آن کنند در غیر این صورت باید سرمایه‌گذاران مقتدر به این عرصه وارد شوند.

نعمت زاده گفت:با هدف بازگشایی کارخانه آزمایش مرودشت، نشست فوق‌العاده‌ای با حضور نماینده شهرستان مرودشت در مجلس شورای اسلامی و نماینده کارگران و سرمایه‌گذاران این کارخانه ظرف هفته آینده در تهران برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است شرکت کارخانه‌های صنعتی آزمایش (سهامی عام) در 16 اسفند سال 1337 شمسی در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران با هدف تولید لوازم خانگی تاسیس شد و از ابتدای سال 1338 فعالیت خود را به صورت رسمی در دو واحد تهران و مرودشت آغاز کرد.

وزیر صنعت برای تکمیل کارخانه کاشی وسرامیک آباده قول مساعد داد .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما وزیر صنعت معدن و تجارت در بازدید از این کارخانه از بهره برداری از آن تا پایان امسال خبر داد .

کارخانه کاشی وسرامیک آباده با 5 هزار سهام مردمی در حال ساخت است .

محمدرضا نعمت زاده شامگاه چهارشنبه در مراسم بهره برداری از کارخانه تولید کننده ساختمان پیش ساخته از جنس PVC در شهرستان اقلید بیان کرد: این واحد صنعتی باید با بهره گیری از تسهیلات ارزی مشکلات فرآروی خود را از میان بردارد و اولویت را بر مبنای صادرات محصولات بگذارد.

وی در خصوص مجتمع فولاد اقلید که عملیات اجرایی آن در دولت قبل آغاز شده، اظهار داشت: اجرای این طرح در این منطقه اقدامی نادرست بود از این رو چند سال طول می کشد که مشکلات این طرح مرتفع و به مرحله راه اندازی برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه راه اندازی طرحهای فولادی در کشور باید مبتنی بر مطالعات دقیق و کارشناسی باشد، افزود: در مطالعات امکان سنجی و سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی باید طرح ریزی و هدف گذاری برای صادرات 30 تا 40 درصد محصولات باشد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در دیدار با ایرانیان مقیم خارج در  شیراز:

محمد شریعتمداری ‌در جمع ایرانیان ‌مقیم خارج از کشور، با اشاره به افزایش اختیارات سرمایه‌گذاری به استانداران اظهار داشت: در استان فارس طرح‌های کوچک و بزرگ در حوزه صنعتی و تجاری در حال اجراست که در بخش‌های گوناگون از پیشرفت 5 تا 75 درصدی برخوردار است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ‌با بیان اینکه استان فارس حدود سه هزار و 300 میلیارد تومان طرح در حوزه فرهنگی دارد، تصریح کرد: در حوزه پزشکی نیز پروژه‌های اجرایی مهمی در این استان در دست اقدام است که 14 پروژه بزرگ آن همزمان با سفر هیئت دولت به فارس برای تسریع در بهره‌برداری اعتبار می‌گیرند.

شریعتمداری بیان کرد: استان فارس با وجود توجه داشتن تمام ابعاد سرمایه‌گذاری اما در برخی نقاط خاص از محرومیت برخوردار است که باید به آنها توجه کرد.

وی حل مشکلات سرمایه گذاران فارس را برای استاندار این استان یک وظیفه دانست و گفت: تعهدات دولت‌های قبلی در استان فارس به میزان 130 هزار میلیارد تومان است و این مهم در حالی است که بودجه کشور در حوزه عمرانی حدود 30 هزار میلیارد تومان در طول سال است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد کارگاه بزرگ عمرانی در بخش راه‌های استانی انجام شده است گفت: در حال حاضر سه هزار و 300 کیلومتر راه و بزرگراه در این استان مراحل اجرایی خود را سپری می‌کنند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت مکلف به حل مشکلات زیربنایی است، خاطرنشان کرد: توجه به افزایش مهارت‌ها، دوره‌های آموزشی و ایجاد انگیزه به عنوان مقدمات کار سرمایه‌گذاری ضروری است.

وزیر نیرو در کازرون:

حمید چیت چیان بعد از ظهر امروز در جمع مردم کازرون با اشاره به سوابق این شهرستان و گرامیداشت یاد و خاطره 1100 شهید این دیار اظهارداشت: با توجه به قرارگرفتن کشور ایران در منطقه خشک توجه به مسئله آب امری ضروری است و از محورهای اصلی برنامه‌های دولت تدبیر وامید است.

وزیر نیرو تصریح کرد: دولت بیش از 160 هزار میلیارد ریال در زمینه احداث سد و احصال آب سرمایه‌گذاری کرده است که این حجم سرمایه‌گذاری در کشور تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه بنابر ضرورت تامین آب مورد نیاز و همچنین توسعه اقتصادی کشور در حال حاضر 140 پروژه ساخت سد بزرگ با حجم ذخایر آبی بیش از 48 میلیارد متر مکعب در حال بهره‌برداری است افزود: بیش از 110 پروژه دیگر نیز مراحل احداث و مطالعات خود را طی می‌کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه رفع بحران آب با احداث سد و استفاده از راهکارهای زه‌کشی به تنهایی قابل حل نیست تصریح‌کرد: متاسفانه برداشت آب از منابع زیرزمینی در کشور به بیش از 96 میلیارد متر مکعب رسیده است که 80 درصد از منابع آب تجدید شونده را شامل می‌شود و این درحالی است که متوسط استاندارد برداشت آب در جهان 40 درصد آب‌های تجدید شونده است.

چیت چیان با تاکید بر عزم جدی و همگانی برای صرفه‌جویی در منابع اظهار‌داشت: با تغییر نگرش در روش‌های آبیاری کشاورزی، حفظ تولید و تعادل بخشی در مصرف آب می‌توان بهره‌برداری از منابع آب های زیر‌زمینی را به نصف میزان کنونی کاهش داد.

وی با اشاره به پروژه‌های در حال احداث شهرستان کازرون در حوزه وزارت نیرو گفت: پروژه سد نرگسی در سال گذشته با اعتباری بیش از 180 میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت به پیشرفت فیزیکی 38 درصد رسیده است و امید است با تامین منابع مالی در نظر گرفته شده و توافقات پیمانکار این پروژه با میزان انتقال سالانه 110 میلیون مترمکعب آب در سال 96 به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو افزود: در سال گذشته 35 شبکه آب روستایی در سطح شهرستان کازرون به بهره‌برداری رسیده است که با تامین منابع مالی امسال 30 روستای دیگر شهرستان از شبکه آبرسانی ایمن بهره‌مند می‌شوند.

وی از تامین منابع مالی پروژه فاضلاب شهری کازرون در سفر دولت به استان فارس خبرداد و گفت: شبکه فاضلاب شهر کازرون که شامل راه‌اندازی تصفیه خانه، اتمام پروژه فاضلاب و ترمیم شبکه آب شهری است در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش در اقلید

علی اصغر فانی وزیر آموزش وپرورش درسفر یک روزه خود به استان فارس به نمایندگی از هیئت دولت در جمع مردم شهرستان اقلید حضور یاقته و از نزدیک با مردم دیدار کرد.حضور

درشورای اداری، دیدار با فرهنگیان شهرستان اقلید وبازدید از برخی پروژه های عمرانی این شهر از دیگر برنامه های وزیر آموزش وپرورش در سفر به شهرستان اقلید بود.

وزیر بهداشت در لامرد

وزیر بهداشت امروز در جمع مسئولان شهرستان لامرد، از تولید 95درصدی داروهای موردنیاز مردم در کشور خبر داد.
دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به تغییر سیمای سلامت در لامرد به نسبت سال های پیش از انقلاب اسلامی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات و تحریم هایی که درسالهای گذشته بوده است گفت اکنون پیشرفت های قابل توجهی، به ویژه در عرصه بهداشت و درمان داشته ایم، به گونه ای که در زمینه پزشکی در رتبه هفدهم جهان قرار گرفته ایم.
وزیر بهداشت همچنین گفت سهم حوزه پزشکی کشور در پیشرفت های ملی معادل 40درصد است.
وی با اشاره به ضرورت همراه بودن پیوست سلامت در طرح های بزرگ کشورگفت: مقام معظم رهبری نیز در سیاست های کلی سلامت که سال گذشته ابلاغ فرمودند بر این نکته تاکید داشته اند، چرا که سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

وزیر نفت درلامرد

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت عصر چهارشنبه در بازدید از منطقه انرژی بر لامرد تاکید کرد: مجاورت لامرد با منطقه پارس جنوبی ظرفیت بسیار عظیمی فراهم کرده که باید از آن به خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: باید به اتکای یک هزار میلیون متر مکعب تولید گاز در این منطقه شاهد توسعه و پیشرفت بیش از گذشته باشیم و از طرفی صنایعی را باید ایجاد کرد که مصرف مفید گازی داشته باشند.

زنگنه گفت: با احداث واحد پتروشیمی و کارخانه آلومینیوم که از جمله صنایع انرژی بر محسوب می شوند می توانیم مفیدترین استفاده از گاز را داشته باشیم که بزرگترین صنعت انرژی بر نیز کارخانه آلومینیوم است.

وی با بیان اینکه نیروگاه منحصر به فردی در این منطقه راه اندازی می شود گفت: نیروگاهی با ۵۸ درصد راندمان در این منطقه راه اندازی می شود که به نوبه خود در کشور بی نظیر است. بنابراین می توانیم شاهد راه اندازی زیرساخت ها و صنایع پائین دستی نیز در این منطقه باشیم.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم ها نیز گفت: امیدوارم شر این تحریم ها از سر ملت ایران برداشته شود و عاملان این اقدامات را گرفتار کند.

وزیر دادگستری در بوانات

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بوانات با اشاره به مشکلات استان فارس اظهار داشت: عمده مشکل تمام شهرستان‌های استان فارس، ‌کم‌آبی و مشکلات خشک‌سالی است.

وی با اشاره به مقاومت مردم ایران در برابر تحریم‌ها عنوان کرد: مردم ایران در برابر تمام تحریم‌ها مقاوم هستند و این موضوع مختص این زمان نیست، 36 سال است که ملت ایران تمام معادلات اقتصادی غرب را بی‌نتیجه گذاشته است.

وزیر دادگستری با اشاره به مشکلات شهرستان بوانات گفت: رسیدگی به مشکلات خشک‌سالی و گازرسانی به مناطق روستایی و شهری در دستور کار دولت است.

پورمحمدی بعد از پایان جلسه شورای اداری از بیمارستان بوانات بازدید کرد و وعده داد که تکمیل و تجهیز بیمارستان بوانات در اولویت اقدامات دولت در این شهرستان است.

لازم به ذکر است بیمارستان بوانات قبل از تکمیل نهایی افتتاح‌شده است و به این دلیل هیچ ردیف بودجه‌ای برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان در نظر گرفته نشده است.

برای تکمیل بیمارستان بوانات مبلغی بیش از 20 میلیارد ریال و برای تجهیز بیمارستان مبلغی بیش از 100 میلیارد ریال نیاز است.

وزیر اطلاعات در فسا

حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات عصر امروز در اجتماع بزرگ شهر میان شهر فسا با گرامی داشت ولادت امام جواد گفت: وجود رهبری برای جامعه برکت است و هر زمان که جامعه ما در معرض آسیب قرار گیرد، رهبر معظم انقلاب با تدبیر این مشکلات را برطرف می کنند.
وی با اشاره به این که گاهی دشمن با زبان دین وارد می شود تا به اعتقادات و ارزش های جامعه ضربه بزند گفت: باید همه هشیار باشیم تا در دام دشمنان گرفتار نشویم.
وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به این که دولت یازدهم اهل شعار دادن و شلوغ بازی نیست گفت: این دولت آمده است که با حل مشکلات در مردم امید ایجاد کند آن هم در شرایطی که صادرات نفت پایین آمده و اقتصاد ما زیر فشار است.
حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: در دولت یازدهم همه جریان های سیاسی ازجمله اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل در کنار هم فعالیت می کنند.
وی با اشاره به این که وزارت اطلاعات پشتیبان مردم است و مردم باید زیر چتر رهبری و ولایت احساس امنیت و آرامش کنند گفت: دشمنان ما باید ترس و وحشت داشته باشند آن هایی که بمب به خود می بندند و عملیات انتحاری انجام می دهند ما با آن ها به شدت برخورد می کنیم.
وزیر اطلاعات افزود: فضا باید برای مردم به گونه ای باشد که هرکسی حرف خودش را بزند و در عین حال با هم برادر و برابر وهم دل و هم زبان باشند اما اگر هم حرفی درست نباشد باید با دلیل و منطق پاسخ آن داده شود.
حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: رهبر معظم انقلاب رهبر همه گرایش ها و همه مردم است و همه باید زیر سایه رهبری از برکات آن بهره مند شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خودگفت: کار را باید کارآفرینان که همان مردم هستند ایجاد کنند و دولت هم باید کمک و برنامه ریزی در این رابطه داشته باشد تا برای جوانان شغل ایجاد شود و الان دولت دارد این کار را می کند.
وزیر اطلاعات گفت: باید فضا آزاد باشد دانشجو بتواند هرسوالی بپرسد و استادان جواب آن ها را بدهند و هیچ کس نتر سد و فضا باید آرام باشد و مردم و کارآفرینان کارآفرینی کنند .
حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: اگر به مردم بها و شخصیت بدهیم مردم خودشان امنیت را برقرار می کنند.
وی گفت: امروز وزارت اطلاعات با کمک نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی و مرزبانان، امنیت کامل کشور را برقرار کرده و این درحالی است که دور تا دور کشور آتش و خون است اما مردم ما در امنیت و آرامش به سر می برند البته افرادی هم بوده اند که قصد خراب کاری داشته اند ولی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) ناکام مانده اند.

وزیر علوم در فیروزآباد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که چهارشنبه به نمایندگی از رییس جمهوری به شهرستان فیروزآباد فارس سفر کرده است، در بازدید از طرح روند ساخت آموزشکده فنی این شهرستان شتاب بخشی به این روند را خواستار شد.

بازدید محمد فرهادی از این طرح عمرانی حوزه آموزش عالی در شرایطی صورت گرفت که این طرح در مقطع کنونی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در سخنانی در جمع مردم فیروزآباد در حسینیه اعظم این شهر خدمات و موفقیت های دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته ای، کاهش تورم و اجرای طرح تحول نظام سلامت را برشمرد.

فرهادی تداوم حمایت مردم از دولت در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت را زمینه ساز دستیابی به موفقیت های بیشتر کشور در عرصه های مختلف داخلی و خارجی دانست.

فرماندار شهرستان فیروزآباد نیز در این آیین چهاربانده شدن محور شیراز- فیروزآباد- عسلویه، احداث بیمارستان شماره دو و اتمام مصلی نماز جمعه شهر و تکمیل پروژه آبرسانی به این منطقه را از مطالبات مردم از دولت عنوان کرد.

ابراهیم استوار میمندی همچنین با اشاره به نزدیکی شهرستان فیروزآباد به منطقه ویژه پارس جنوبی، اعلام این شهرستان به عنوان منطقه ویژه اقتصادی را در طرح ریزی ها و برنامه های دولت برای این منطقه خواستار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار