عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از افزایش کرایه حمل و نقل عمومی، گفت: با توجه به روند کاهشی نرخ تورم ضرورت دارد نرخ کرایه ها متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.
کد خبر: ۲۹۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۷ 13 September 2016
تابناک فارس به نقل از میزان : رحیم زارع با اشاره به اخباری شنیده شده مبنی بر اینکه امسال شاهد افزایش هزینه ها در بخش اتوبوسرانی،مترو و تاکسیرانی مواجه خواهیم بود،گفت: با توجه به اینکه نرخ رسمی تورم در کشور کاهشی اعلام می شود،اینکه در سال قیمت بلیط اتوبوس، مترو و تاکسی بیش از نرخ تورم افزایش یابد قابل توجیه نیست. 
 
نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید پذیرفت دارندگان وسایل نقلیه عمومی با هزینه های بالایی رو به رو هستند،اما مشکلات معیشتی و فشارهای اقتصادی روی تمامی اقشار جامعه وجود دارد؛بنابراین دلیلی ندارد که برای جبران هزینه های بالا به صورت قانونی کرایه ها در سال دو بار افزایش یابد. 
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه بدون رشد کیفیت و بهبود خدمات رسانی رخ داده است، تصریح کرد: در صورتی که افزایش کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی وهمچنین بهبود خدمات رسانی به مسافران را شاهد بودیم می توانستیم تا حدودی نسبت به تبعات رشد کرایه حمل و نقل عمومی امیدوار باشیم. 
 
زارع با بیان اینکه باید سیاست مشخصی در بحث کرایه های حمل و نقل عمومی و همچنین تعیین نرخ ها درنظر گرفته شود،گفت:در حال حاضر نرخ های تعیین شده برای حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، متر و تاکسی عادلانه نیست. 
 
وی ادامه داد: تعیین نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در حال حاضر دو برابر نرخ تورم بوده که کاهش میزان بهره مندی اقشار آسیب پذیر از ناوگان حمل و نقل عمومی را منجر خواهد شد. 
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد:ضابطه مشخصی در تعیین کرایه نرخ حمل و نقل عمومی باید وجود داشته باشد تا به این ترتیب رشد قیمت ها نارضایتی مردم را منجر نشود. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار