می‌گویند در شهرى که سعدى گفته: تو کز محنت دیگران بى غمى نشاید که نامت نهند آدمى، مردمانش انسان‌ها را داعش وار در قفس به نمایش می‌گذارند. بهتر است جناب نماینده هرات اندازه و جایگاه خود را بشناسد و کمی به کلماتی که بر دهانش جاری می شود فکر کند و یادش باشد ایران کشوریست که میلیون ها افغانی را پناه داده است.
کد خبر: ۲۹۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 11 September 2016
  وزارت "امور مهاجرین و عودت کنندگان" افغانستان برخورد نیروی انتظامی شیراز با پناهجویان افغان را عملی غیر انسانی، توهین آمیز و تعرض به کرامت انسانی خوانده است.
 
به گزارش تابناک فارس:محمد رضا خوشک، نماینده هرات در مجلس در صفحه فیسبوکش نوشته است:" می‌گویند در شهرى که سعدى گفته:
تو کز محنت دیگران بى غمى نشاید که نامت نهند آدمى،
مردمانش انسان‌ها را داعش وار در قفس به نمایش می‌گذارند.
 
همه می دانیم که کار اشتباهی انجام شده است و خود ایرانی ها اولین معترضان این رفتار بودند.
 
پس بهتر است جناب نماینده هرات اندازه و جایگاه خود را بشناسد و کمی به کلماتی که بر دهانش جاری می شود فکر کند و یادش باشد ایران کشوریست که میلیون ها افغانی را پناه داده است و برای فرزندانشان امکان تحصیل فراهم آورده است(در حالی که در کشور خود این امکان را ندارند) و بسیاری خدمات رایگان به آن ها می دهند.
 
ایشان بهتر است بیشتر به فکر مشکلات مردم رنج کشیده افغانستان باشند و موجبات عدم مهاجرت هموطنانش که موجب ایجاد چنین مشکلاتی هستند را فراهم کنند.
 
و این در حالیست که کمتر جنایتی در کشور امن ایران اتفاق می افتد و ردپای از مهاجران افغان نیست.
 
بیانیه سفارت ایران در افغانستان:
سفارت ایران در بیانیه روز شنبه خود آورده است: انتشار یک تصویر گزینشی از افراد دستگیر شده توسط نیروی انتظامی شیراز شامل اتباع غیرمجاز و انعکاس نادرست اخبار مربوط به اقدامات پلیس جهت ارتقاء امنیت اجتماعی مردم آن شهر، که متاسفانه با انتشار شتاب زده بیانیه وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان جمهوری اسلامی افغانستان در این خصوص نیز همراه شد، موجب ایجاد تصورات نادرستی در افکار عمومی مردم شریف افغانستان مبنی بر قرار دادن و نمایش هموطنان آنها در قفس توسط پلیس شیراز گردیده است.

این بیانیه افزوده است: در این خصوص لازم به ذکر است افراد دستگیر شده توسط نیروی انتظامی در فضای باز و پشت نرده نگه داشته شده اند و به هیچ عنوان کسی داخل قفس قرار داده نشده و به هیچ نیز وجه قصد و نیت مبنی بر توهین به آنان در کار نبوده است.

شایان ذکر است این افراد که لزوما از اتباع کشور افغانستان نیز نبوده اند بدلیل اقدام به ورود و اقامت غیر قانونی دستگیر شده اند لذا مهاجر یا پناهنده محسوب نمی گردند و برخورد پلیس با آنان طبق مقررات داخلی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و به هیچ عنوان خلاف کنوانسیونهای بین المللی وتوافقنامه های دوجانبه در خصوص حقوق مهاجرین و پناهندگان نبوده است.
 
تجمع اعتراض آمیز افغانستانی ها در هرات

تجمع مقابل کنسولگری ایران علیه پلیس شیراز (عکس)

تجمع مقابل کنسولگری ایران علیه پلیس شیراز (عکس)
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
کیان ملایری نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
از ماست که بر ماست ببین به کجا رسیدیم که افغانی هم‌درس انسانیت میده بهمون . ایران کی تو رو به این روز انداخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
ببخشیدافغانیهادرکشورعزیزمان ایران دررفاه وامنیت واسایش تمام بسرمیبرند
خیلی وضعیت اقتصادیشان ازخودماایرانیهابهتره
خداشونوشکرکنند
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
این اقایان در افغانستان در بهترین زندگی دارند و از مردم خود خبر ندارند حال مهربان شدن با اینکه مهاجران افغان بدترین جنایتها در حق ایرانیها انجام دادن ولی اقایان تشریف بیارند مشهد در منطقه گلشهر چندتا مدرسه ابتدایی راهنمایی و دبیرستان هست با بعترین وسایل اموزشی از کارگاه کامپیوتر تا دیتا برای دانش اموزان افغان فراهم کل تحصیل به دستور اقا رایگان شد شیر رایگان و....که خودشان در کشورشان چنین امکاناتی به دانش اموزان خود نمی دهند فقط به فکر دوزدی هستن حال ملت ایران به داعش تشبهه می کنند واقعا باعث شرم ساری هست باید مانند کشورها کرد تا قدر بدانند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
اگه یک مزدور نادان حرفی زده نباید به همه افغانها سرایت بدیم.اینها توطئه میکنند تا احساسات دو ملت را جریحه دار و به هم بدبین کنند.همان بدبینی که شوروی در کشورهای حوزه ی قفقاز ک روزی جزء ایران بودند،در بین انها ایجاد کردند.
کوروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
نتیجه ورود افغانها به ایران جز افزایش بیکاری و افزایش تجاوز و قتل چی میتونه باشه کدوم افغانی مدرسه تو ایران درست کرده یا بنیاد خیریه راه انداخته زمانی پروژهای زیادی مثل گازرسانی و ... رو افغانها انجام میدادن ولی امروز بیکاری بیداد میکنه چرا فرصت های شغلی رو به مردم خومون ندیم؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار