شورانامه
دست آوردهای شورای چهارم از زبان رئیس/ با ربا خواران برخورد شود/عملکرد دولت در مورد سد تنگ سرخ تأسف آور است/بی اطلاعی از تخلف یکی از شهرداران/طرح جامع گردشگری و برند شهر شیراز در حال تدوین است
کد خبر: ۲۹۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 06 September 2016
دست آوردهای شورای چهارم از زبان رئیس
 رئیس شورای اسلامی شیراز در کنفرانس خبری عصر دوشنبه 15 شهریور اعضای شورای اسلامی شیراز،  گفت: شورای چهارم، شورایی پویا بود که موفق شد با تعاملی مثال زدنی، 85 درصد از کل بودجه شهرداری را به سمت اجرای اقدامات عمرانی سوق دهد.
وی برداشته شدن گام در مسیر عدالت اجتماعی، کاهش فاصله شمال و جنوب شهر به لحاظ اقدامات شهرسازی، عمرانی و رفاهی و ایجاد شرایطی ماندگار برای توسعه شیراز را از اقدامات شورای چهارم شیراز عنوان کرد.
حقدل همکاری استانداری و راه و شهرسازی و منابع طبیعی در واگذاری ارتفاعات شهر به شهرداری با هدف اجرای طرح های بسترساز توسعه گردشگری را از دست آوردهای شورای چهارم برشمرد و از تلاش برای ایجاد سه پارک 500، 700 و هزار هکتاری در ارتفاعات باباکوهی، بام شیراز و گهواره دید خبر داد.
حقدل گفت: شورای اسلامی شیراز بسیاری از طرح های جامانده از دوره های قبل را اجرایی کرد و به سرانجام رساند.
او تحقق بودجه شهرداری در سال های فعالیت این شورا و علی رغم مشکلات اقتصادی جامعه و افزایش قابل توجه بودجه شهرداری را یکی از نقاط مثبت شورای چهارم دانست.
حقدل گفت: در سال اول از بودجه 1600 میلیاردی 1650 میلیارد، در سال دوم از بودجه2200 میلیاردی 2100 میلیارد و در سال سوم از بودجه 2850 میلیاردی 2700 میلیارد تومان محقق شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزایش سرانه فضای سبز این شهر از 17 مترمربع به 25 متر مربع را یکی دیگر از دست آوردهای شورای چهارم عنوان کرد.
رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شیراز نیز گفت: طی سال های فعالیت شورای چهارم شاهد ده ها مصوبه خوب برای بافت تاریخی و گردشگری شیراز بودیم.
علی راستگو تدوین طرح جامع گردشگری و برند شیراز را یکی از اقدامات شاخص شورای چهارم عنوان و اضافه کرد: این طرح در آینده نزدیک در صحن مطرح و تصویب خواهد شد.
 
 با ربا خواران برخورد شود
رئیس شورای شهر شیراز خواستار برخورد سریع مسئولان با رباخواری گروهی در جامعه شد.
حقدل افزود: متاسفانه در جامعه ما گروهی اقلیت به شیوه های مختلف به رباخواری می پردازند و با ایجاد شرایط نامناسب موجب یاس مردم و برخی از کسبه واقشار جامعه می شوند و متاسفانه عده ای دانسته یا نادانسته در دست این عناصر خبیث گرفتار می شوند.
وی ادامه داد: دستگاه های مسئول موظفند مراقب باشند تا رباخواری در جامعه شکل نگیرد و با استفاده از قانون و مجازات های اسلامی جلوی افرادی را که این گناه کبیره را در جامعه ترویج می کنند، بگیرند تا هم مردم از افتادن به این دام ها نجات یافته و هم مانع ترویج حرام در جامعه شوند.
 
عملکرد دولت در مورد سد تنگ سرخ تأسف آور است
 محسن معین در نشست خبری اعضای شورای شهر شیراز با اشاره به وضعیت سد تنگ سرخ، تاکید کرد: جای تاسف است که به برکت فعالیت های دولت ساخت سد تنگ سرخ شیراز تعطیل شد.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: اگر قرار است توسعه و پیشرفتی داشته باشیم باید با نیروی انسانی باشد نه اینکه مردم از بی آبی از بین بروند و برخی به دنبال توسعه استان و شهر باشند.
معین ادامه داد: این سد هیچگونه ارتباطی با رودخانه خشک شیراز ندارد و هرکس در این خصوص صحبتی می کند نشان از بی اطلاعی است.
 
بی اطلاعی از تخلف یکی از شهرداران
 عضو شورای شهر شیراز گفت: تاکنون اطلاع دقیقی از نوع تخلف یکی از شهرداران مناطق شیراز که متهم پرونده است را نداریم.
محمد رضا دیهیمی ادامه داد: تازمانیکه نوع و چگونگی تخلف از طریق دستگاه قضایی به ما اعلام نشود نمی توانیم اظهار نظر کنیم زیرا مشخص نیست که این تخلف مربوط به زمان شهرداری این فرد در منطقه یک بوده  یا در مناطق دیگر.
 
طرح جامع گردشگری و برند شهر شیراز در حال تدوین است
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز نیز در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت گردشگری شیراز، گفت: دها مصوبه خوب از بافتهای تاریخی و گردشگری از جمله معافیت ساخت و ساز در بافت تاریخی داشته ایم.
علی راستگو تصریح کرد: طرح جامع گردشگری و برند شهر شیراز در حال تدوین است که یک نقشه راه اصولی بوده در حال تدوین است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
گرفتن ربا از روي احتياج است ادم براي خوش گذراني ربا نميگيرد مگر خيلي کم عقل باشد در زماني که بانکها سود را با مردم چهار لا پنج لا حساب ميکنند ربا خوارن انصاف بيشتري دارند در ضمن وقتي يک بنده خدا در سمتي حق خودش ميداند حقوق نجومي بگيرد واز بين المال اختلاس ميلياردي داشته باشد همه زندگي مردم را با حرام قاطي ميکنند ديگر حلالي نمانده که کسي مدعي ان باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار